• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1393, شماره 34
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1393, شماره 34
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی نقش رسانه های جمعی بر تغییر رفتار کاربران ترافیکی

    (ندگان)پدیدآور
    قاسمی همدانی, ایمانامیری, موسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    611.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه با توجه به میزان گستردگی و نفوذ رسانه‌های ارتباط‌جمعی بین مردم و هم‌چنین میزان تأثیرگذاری آنها روی جوامع، می‌توان از رسانه های ارتباط‌جمعی به‌عنوان ابزاری مناسب در جهت آموزش و اطلاع‌رسانی به‌منظور ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از رفتار پرخطر رانندگان استفاده کرد. دانش و آگاهی مردم بیشتر از طریق رسانه ها شکل می گیرد و این رسانه های قدرتمند هستند که توانایی القای باورها و ارزش ها را در جهت اهداف خود بر مخاطب دارند. زیرا واقعیتی که از یک نمایش رسانه‌ای درک می‌شود می‌تواند بر فرایندهای فکری، رویکردها، باورها و رفتارها تأثیر بگذارد. رسانه‌های جمعی تأثیر بسیار عمیقی بر تمام جنبه‌های زندگی اجتماعی دارند. لذا استفاده خلاقانه از آنها می‌تواند مانع از انفعال مخاطبان شود. آمار و اطلاعات به دست آمده از مقایسه انواع رسانه ها و نقش آنها در ارتقای اطلاع رسانی و آموزش جامعه نشان می دهد که تلویزیون را می توان به‌عنوان فراگیرترین و تأثیرگذارترین رسانه در بین مخاطبان معرفی کرد. پس از تلویزیون، رادیو و سپس بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی مهم‌ترین ابزار رسانه ای برای آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه معرفی شده است. ضمن آن‌که مطبوعات نیز در کنار بروشورها می تواند به عنوان سومین ابزار رسانه ای مؤثر تلقی شود. نقش قابل رقابت بروشورها با مطبوعات و مقایسه آن با شرایط موجود در این رسانه ها، حاکی از اهمیت توجه بیشتر به بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی در مقایسه با مطبوعات در آینده است.
    کلید واژگان
    رفتار
    رانندگان
    رسانه های جمعی
    کاهش سرعت
    مخاطبان
    تلویزیون
    بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم انتظامی امین

    شاپا
    2008-4005
    2383-3920
    URI
    http://tms.jrl.police.ir/article_18553.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394129

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب