بررسی نقش رسانه های جمعی بر تغییر رفتار کاربران ترافیکی
(ندگان)پدیدآور
قاسمی همدانی, ایمانامیری, موسینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه با توجه به میزان گستردگی و نفوذ رسانههای ارتباطجمعی بین مردم و همچنین میزان تأثیرگذاری آنها روی جوامع، میتوان از رسانه های ارتباطجمعی بهعنوان ابزاری مناسب در جهت آموزش و اطلاعرسانی بهمنظور ارتقای سطح ایمنی و جلوگیری از رفتار پرخطر رانندگان استفاده کرد. دانش و آگاهی مردم بیشتر از طریق رسانه ها شکل می گیرد و این رسانه های قدرتمند هستند که توانایی القای باورها و ارزش ها را در جهت اهداف خود بر مخاطب دارند. زیرا واقعیتی که از یک نمایش رسانهای درک میشود میتواند بر فرایندهای فکری، رویکردها، باورها و رفتارها تأثیر بگذارد. رسانههای جمعی تأثیر بسیار عمیقی بر تمام جنبههای زندگی اجتماعی دارند. لذا استفاده خلاقانه از آنها میتواند مانع از انفعال مخاطبان شود. آمار و اطلاعات به دست آمده از مقایسه انواع رسانه ها و نقش آنها در ارتقای اطلاع رسانی و آموزش جامعه نشان می دهد که تلویزیون را می توان بهعنوان فراگیرترین و تأثیرگذارترین رسانه در بین مخاطبان معرفی کرد. پس از تلویزیون، رادیو و سپس بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی مهمترین ابزار رسانه ای برای آموزش همگانی و اطلاعرسانی در سطح جامعه معرفی شده است. ضمن آنکه مطبوعات نیز در کنار بروشورها می تواند به عنوان سومین ابزار رسانه ای مؤثر تلقی شود. نقش قابل رقابت بروشورها با مطبوعات و مقایسه آن با شرایط موجود در این رسانه ها، حاکی از اهمیت توجه بیشتر به بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی در مقایسه با مطبوعات در آینده است.
کلید واژگان
رفتاررانندگان
رسانه های جمعی
کاهش سرعت
مخاطبان
تلویزیون
بروشورها و بیلبوردهای تبلیغاتی
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امینسازمان پدید آورنده
دانشگاه علوم انتظامی امینشاپا
2008-40052383-3920




