• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی منابع انسانی ناجا
    • دوره 1, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی منابع انسانی ناجا
    • دوره 1, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی مناسب نظام ارزیابی عملکرد کارکنان ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    بازرگانی, محمدصالحی, شعله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.956 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ارزشیابی عملکرد کارکنان امری است که هر ساله با صرف وقت و هزینه نسبتاً زیاد در سازمانهای دولتی با اهدافی چون بهبود عملکرد،ارائه بازخورد به مدیران ، رشد ، هدایت و ارتقاء و ترفیع کارکنان یا پرداخت اضافه حقوق به افرادکارآمد و از همه مهم تر تشخیص نیازهای آموزشی در سازمانهای دولتی انجام می شود. به حق اگر هدف اخیر برآورد شود و جهت بهسازی و برطرف کردن کمبودها ، تمهیدات لازم اتخاذ گردد ، در بسیاری از موارد مشکلات سازمانها از میان بر داشته خواهد شد. ارزیابی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی ج.ا.ا. به دلیل گستردگی و تنوع ماموریت این نیرو و نقش حساسی که در برقراری نظم و امنیت عمومی و فردی دارد از اهمیت قابل ملاحظه ای برخودار است ، به طوری که چنانچه نظام ارزشیابی مطلوب عملکرد کارکنان این نیرو می تواند نقش موثری در تحقق اهداف آن ایفا نماید. هدف از انجام این تحقیق طراحی الگوی مطلوب برای ارزیابی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی ج.ا.ا. است . روش این تحقیق پیمایشی است که جمع آوری اطلاعات به طریق کتابخانه ای و میدانی انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات سه پرسشنامه محقق ساز می باشدکه پرسشنامه اول مربوط به جمع آوری اطلاعات درخصوص وضعیت موجود ارزیابی عملکرد کارکنان ناجا و پرسشنامه دوم و سوم راجع به اعتبار بخشی مدل پیشنهادی است .جامعه این تحقیق کارکنان و خبرگان نیروی انتظامی ج.ا.ا. است که دارای دو نمونه شامل 120 نفر از کارکنان و40 نفر از خبرگان می باشد. مدل پیشنهادی نظام ارزیابی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی ج.ا.ا.دارای دو بعد فردی (رفتاری) و شغلی (نتیجه ای ) است که بعد فردی شامل مولفه های ارتباطات ، ارزشها و باورها، انعطاف پذیری ،کارگروهی و در دسترس بودن می باشد. بعد شغلی شامل مولفه های کمیت کار ،کیفیت کار، دانش تخصصی و خدمات رسانی به ارباب رجوع است ماحصل این تحقیق ارائه دو مدل ارزیابی عملکرد در سطح کارکنان و مدیران ناجا می باشد
    کلید واژگان
    ارزیابی عملکرد
    عوامل عملکردی
    نظام ارزیابی عملکرد موجود
    تعرفه های ارزشیابی عملکرد

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2010-12-22
    1389-10-01
    ناشر
    معاونت نیروی انسانی ناجا

    URI
    http://phr.jrl.police.ir/article_12390.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/393844

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب