فرهنگ سازمانی و نگهداشت منابع انسانی ناجا
(ندگان)پدیدآور
قربانی, محمدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
فرهنگ سازمانی، به عنوان یکی از عوامل مهم در موفقیت سازمان ها به حساب می آید. توجه و تمرکز دانشمندان و پژوهشگران رشته مدیریت به مطالعه فرهنگ سازمانی در دو دهه اخیر، بطور چشمگیری افزایش پیدا کرده که این موضوع بیانگر اهمیت نقش و کارکردهای فرهنگ سازمانی در تحقق اهداف سازمان است.
نتایج پژوهش ها نشان می دهد که فرهنگ سازمانی اثر مستقیمی در نگهداشت منابع انسانی دارد.وجدان کاری،وجود زمینه خلاقیت و نوآوری،عدالت و انصاف و توجه به ارزش های اخلاقی از جمله عوامل فرهنگی هستند که در ماندن و کارکردن افراد در درون سازمان و یا فقدان یا ضعف آنها درترک سازمان موثر است.ازاین رو داشتن شناختی عمیق از فرهنگ سازمانی ، برای نگهداری منابع انسانی توانمند و مستعد از اهمیت زیادی برخوردار است.در این مقاله ضمن برشماری برخی از ویژگی های فرهنگ سازمانی ناجا ،به نقش آن در نگهداشت ودر نتیجه اثربخشی منابع انسانی می پردازیم.
کلید واژگان
فرهنگفرهنگ سازمانی
مدیریت
سازمان
نگهداشت
منابع انسانی
ناجا
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2011-03-211390-01-01




