فرماندهان و مدیران ؛ رهبران دانشی سازمان ناجا
(ندگان)پدیدآور
حبیبی بدرآبادی, محبوبهپرویز آهیاسلامی, آذرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در حوزه فعالیت پلیس، داشتن دانش از اهمیت والایی برخوردار است،در حال حاضر میزان استفاده از دانش در میان افراد ،گروه ها و سازمانها در حال افزایش است،این مسئله موجب شده است توانایی ایجاد،کسب،تلفیق و به کار گیری اطلاعات به صورت یک قابلیت ضروری سازمانی در آید.سازمان ناجا می بایستی به منظور کسب موفقیت در این عرصه علاوه بر بهره گیری از دانش کنونی به طور پیوسته در پی کسب دانش جدید و نیز مدیریت آن باشد. درسال های اخیر، سازمانها ، درگیر تحولات اساسی در حوزه های سازمانی مختلف خود از قبیل ساختار، کارکرد و سبکهای مدیریتی خویش بوده اند. سازمانهای کنونی، نیازمند درک بیشتری از محیط پیرامون خود در جهت انطباق پذیری و مدیریت تغییرات بوده و برای ارتقائ کیفیت خدمات و محصولات خود مجبورند در کسب و بکارگیری دانش و اطلاعات روزآمد از یکدیگر پیشی بگیرند و تحقق این امر منوط به بکارگیری سبک جدیدی از مدیریت به نام "مدیریت دانش" می باشد.
این پژوهش در پی پاسخ به سوالاتی مانند:1- مدیریت دانش چیست و چگونه می توان در جهت اثربخشی سازمان از آن بهره جست؟ 2-فرماندهان ، روساو مدیران به عنوان رهبران دانشی سازمان در این فرایند چگونه می توانند ایفای نقش نمایند؟می باشد.در این مقاله سعی شده است تا با جمع آوری اطلاعات از طریق اسنادی به سوالات فوق پاسخ داده شود.
کلید واژگان
رهبران دانشیدانشگران
مدیران دانشی
مدیریت دانش
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01




