مدیریت بی تفاوتی سازمانی کارکنان
(ندگان)پدیدآور
سیدنقوی, میرعلیکشاورز حقیقی, مهدینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کلیه فعالیت مدیران باید معطوف به افزایش کارایی و اثربخشی باشد. هر انسان عاقل و خردمندی نیز می خواهد بهترین کار را انجام بدهد و بهترین بهره را حاصل کند. اما پاسخ به این سوالات که چه اتفاقاتی موجب بی تفاوتی سازمانی کارکنان می شود و چگونه می توان بی تفاوتی سازمانی را مدیریت کرد، هدف مقاله می باشد. از مهمترین مسائل منابع انسانی که در این عصر مطرح می شود، بی تفاوتی سازمانی کارکنان است. حالتی را که مشخصا تحقق یا عدم تحقق اهداف سازمانی یا موفقیت و شکست سازمان برای یک یا گروهی از اعضا تفاوت نکند را "بی تفاوتی سازمانی" نامیده اند. نتایج ارائه شده در بخش بیان علل و مدیریت بی تفاوتی سازمانی حاصل چند تحقیق کیفی نظریه مبنایی در چند جامعه مختلف می باشد. در صورتی که سیاست گذاری های مناسبی در دولت انجام شود و در نتیجه ی آن مدیران متخصص به کار گمارده شوند، اصلاح سیستم ها، فرآیند ها و ساختار، ایجاد سیستم ارزیابی عملکرد، پاداش و انتصاب و ارتقا و همچنین توجه بیشتر به مسائل مالی کارکنان تسهیل و تسریع می گردد .همه ی این ها موجب کمک به ایجاد برنامه و جو انگیزشی قوی تر می شود تا به ادراک بهتر کارکنان از عدالت سازمانی و اثربخشی خویش منجر شود. این دو ادراک نیز موجب مدیریت بی تفاوتی سازمانی کارکنان خواهد شد.
کلید واژگان
بی تفاوتی سازمانیمدیریت بی تفاوتی سازمانی
اهداف سازمانی
مهارت های سه گانه مدیران
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01




