بررسی نیازهای آموزشی فردی وسازمانی مدیران مورد مطالعه: کارکنان بازرسی کل ناجا
(ندگان)پدیدآور
نظامی, فرهادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف نیازسنجی آموزشی مدیران بازرسی کل ناجا و اولویت بندی این نیازها صورت گرفت.این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است که بصورت توصیفی – پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری این تحقیق 60 نفر از مدیران بازرسی کل ناجاهستند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمونهای استنباطی از قبیل آزمون تی نمونه1 و آزمون فریدمن استفاده شده است. دراین تحقیق از شیوه ایجاد توافق( توافق محور) و فن دلفی استفاده شد. با توجه به نتایج این روش، 17نیاز آموزشی در بعد سازمانی و ده نیاز به عنوان نیازهای آموزشی فردی مدیران بازرسی شناخته شد. نتایج نشان داد که در بعد سازمانی شناخت تهدیدات، فرصتها، قوتها و ضعفهای سازمانی و آشنایی با فرمانها، تدابیر و اسناد بالا دستی با میانگین رتبه ای 11.75 و 13 در اولویت اول مدیران ، و در بعد فردی نیز فن سخنوری و خودکنترلی با میانگین رتبه ای 5.95 و 7 در اولویت اول مدیران است.
کلید واژگان
آموزشو نیازسنجی
نیازهای آموزشی در بازرسی کل
آموزش سازمانی مدیران
آموزش سازمانی معاونان
شماره نشریه
34تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
بازرسی کل ناجاNAJA Inspection Administration




