نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخندق, نجلهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:57:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:57:48Z
dc.date.available1399-07-09T10:57:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:57:48Z
dc.date.issued2010-01-21en_US
dc.date.issued1388-11-01fa_IR
dc.date.submitted2013-11-24en_US
dc.date.submitted1392-09-03fa_IR
dc.identifier.citationخندق, نجله. (1388). آمریکا و دیوان بین‌المللی کیفری. مجله سیاست دفاعی, 17(68)fa_IR
dc.identifier.issn1025-5087
dc.identifier.issn2654-4971
dc.identifier.urihttps://dpj.ihu.ac.ir/article_202874.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/392222
dc.description.abstractدر دهه­ی 1940 ایالات متحده با تلاش‌های بین‌المللی­ای همراهی کرد که هدف از آن جایگزین کردن یک سیستم قانون محور جدید در دنیای آشفته­ی پس از جنگ بود. بدین منظور مقررات بین‌المللی جدیدی تصویب گردید که استفاده­ی از قوای مسلح را محدود ساخت و مراقبت از حقوق اساسی بشر در زمان مخاصمات مسلحانه را بهبود می‌بخشید. مجموعه­ی این مقررات امروزه تحت عنوان «حقوق بشردوستانه­ی بین‌المللی» نام گرفته شده است. امروز اما در آغاز قرن بیست و یک، همین مقررات دولت‌های قدرتمند را مقید ساخته و اجرای آن در موارد بسیاری اسباب زحمت آنها شده است. ایالات متحده با مقرراتی که اقتدار ملی و منافع حیاتی آن را مقید می‌سازد، خصمانه برخورد می‌کند. در این میان حوادث 11/9 با این استدلال که مقررات بین‌المللی پاسخگوی چالش‌ها جدید جهانی نیستند، دست‌آویز مناسبی برای توجیه تلاش‌های دولت بوش در بازسازی سیستم مقررات جهانی و از جمله عدم تصویب آیین‌نامه­ی رم در مورد دادگاه جنایی بین‌الملل شده است. در این مقاله با تمرکز بر دیوان بین‌المللی کیفری به منزله­ی یکی از مهم‌ترین سازوکارهای حقوق بشردوستانه کوشش می‌شود تا این موضوع از چشم‌اندازی سیاسی حقوقی مورد بررسی قرار گیرد. لذا ضمن اشاره به نادیده انگاشتن تعمدی این دسته از حقوق از سوی آمریکا با نام منافع ملی و امنیت، چنین نتیجه حاصل می‌شود که میان حقوق مکتوب بین‌الملل و چگونگی کارکرد واقعی این سیستم ارتباط اندکی وجود دارد. اما هدف اصلی ما اشاره به این مطلب است که حقوق بین الملل هر اندازه که ناقص و نیز محدودکننده باشد، وجودشان ضروری است و بازتابگر حداقل استانداردهای رفتار مشروع دولت‌ها می‌باشد و اگر قرار است که عملکرد دولت‌ها قابل توجیه باشد تبعیت از آنها ضرورت می‌یابد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین علیه السلامfa_IR
dc.relation.ispartofمجله سیاست دفاعیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Defense Policyen_US
dc.subjectدیوان بین‌المللی کیفریfa_IR
dc.subjectسیستم قانون محور بین‌المللfa_IR
dc.subjectآمریکا و حقوق بین‌المللfa_IR
dc.titleآمریکا و دیوان بین‌المللی کیفریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume17
dc.citation.issue68


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد