نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنظریان, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorگودرزی, داودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:53:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:53:44Z
dc.date.available1399-07-09T10:53:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:53:44Z
dc.date.issued2014-02-20en_US
dc.date.issued1392-12-01fa_IR
dc.date.submitted2012-03-05en_US
dc.date.submitted1390-12-15fa_IR
dc.identifier.citationنظریان, اصغر, گودرزی, داود. (1392). ساختار فیزیکی – کالبدی شهرها و نقش آن در ترافیک شهری (مطالعه موردی: شهر بروجرد). آمایش محیط, 6(23), 27-50.fa_IR
dc.identifier.issn۲۶۷۶-۷۸۳X
dc.identifier.issn۲۶۷۶-۷۸۴۸
dc.identifier.urihttp://ebtp.malayeriau.ac.ir/article_528926.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/390857
dc.description.abstractترافیک به عنوان یکی ازمهم ترین چالش های شهری است که گریبانگیر شهرها به خصوص شهرهای کشورهای در حال توسعه شده است. مشکل ترافیک ناشی از رشد روز افزون شهرنشینی و توسعه­ی فیزیکی و کالبدی شهرها در ابعاد عمودی و افقی و ازدیاد وسایط نقلیه و سیستم شبکه معابر نامناسب و نابسامانی سیستم حمل و نقل عمومی شهر و از طرفی مکانیابی نامناسب کاربری اراضی در سطح شهر به خصوص تجمع کاربری های سفرزا در بخش مرکزی شهرها به عنوان نقطه ثقل و جاذب سفر در طول روز می­گردد شهر بروجرد در سیستم شبکه شهری ایران در رتبه-­اندازه شهرهای متوسط(میانی) قرار می گیرد و با توجه به شکل و طرح شهر، شهر بروجرد شکل متمرکز و هسته ای دارد و مشکل ترافیک اینگونه طرح شهری در بخش مرکزی شهر به وجود می آید. این شهر باوجود رشد وتوسعه فیزیکی و بی توجهی به بخش مرکزی مکانیابی نامناسب کاربری های سفرزا از جمله: تجاری، آموزشی، اداری، خدماتی، بهداشتی- درمانی و...) در هسته مرکزی متراکم شده اند.  از طرفی شبکه معابر در این منطقه شهری کم عرض و کشش و سطح سرویس وسایط نقلیه و جمعیت امروزی را ندارند. با استفاده از نرم افزارهای مورد استفاده در این پژوهش ArcGIS، Auto cad ،Excel،Spss توانستیم با جمع آوری اطلاعات و پایگاه داده ها و تحلیل داده ها در محیط های نرم افزاری به خصوص نرم افزار تحلیلی GIS گره های ترافیکی و  خیابان هایی که با بحران ترافیک مواجه اند مشخص کنیم. به طور کلی نتایج این پژوهش نشان داد که شبکه های ارتباطی و سیستم حمل و نقل شهری رابطه ای متقابل با کالبد فیزیکی و الگوی فضای شهری دارد همچنین ساختار کالبدی شهر و شبکه­ی معابر Land use  و نابسامانی سیستم های حمل و نقل عمومی از عوامل اصلی به وجود آمدن ترافیک شهر بروجرد به خصوص در بخش مرکزی شده است.fa_IR
dc.format.extent929
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایرfa_IR
dc.relation.ispartofآمایش محیطfa_IR
dc.subjectساختار کالبدیfa_IR
dc.subjectکاربری اراضیfa_IR
dc.subjectشبکه معابرfa_IR
dc.subjectحمل و نقل شهریfa_IR
dc.subjectترافیک شهریfa_IR
dc.subjectبروجردfa_IR
dc.titleساختار فیزیکی – کالبدی شهرها و نقش آن در ترافیک شهری (مطالعه موردی: شهر بروجرد)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.department(استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران)fa_IR
dc.contributor.department(مدرس دانشگاه آزاداسلامی واحد بروجرد)fa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue23
dc.citation.spage27
dc.citation.epage50


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد