نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorشاکری, عباسfa_IR
dc.contributor.authorمومنی, فرشادfa_IR
dc.contributor.authorمحمدی, تیمورfa_IR
dc.contributor.authorبهمن پور, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, سعیدهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:51:36Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:51:36Z
dc.date.available1399-07-09T10:51:36Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:51:36Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-27en_US
dc.date.submitted1394-07-05fa_IR
dc.identifier.citationشاکری, عباس, مومنی, فرشاد, محمدی, تیمور, بهمن پور, حمید, علیزاده, سعیده. (1393). بررسی اثر اعتماد بر نوآوری درکشورهای با درآمد متوسط (با تاکید بر شعاع بی‌اعتمادی فوکویاما)*. اقتصاد مالی, 8(29), 19-48.fa_IR
dc.identifier.issn2538-3833
dc.identifier.issn2538-3841
dc.identifier.urihttp://ecj.iauctb.ac.ir/article_515674.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/390135
dc.description.abstractامروزه در نظریات رشد و توسعه اقتصادی نوآوری در فرآیند تولید یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده توسعه‌یافتگی و رشد بلندمدت اقتصاد کشورها محسوب می­شود. نوآوری امکان افزایش سود و سهم بازاری بنگاه‌ها را فراهم کرده و رشد اقتصادی بالاتر را نتیجه می‌دهد. مفهوم نوآوری در طی سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی تکامل پیدا کرده است. پیامد تحولات در مفهوم نوآوری ورود سرمایه اجتماعی به عنوان یکی از عوامل اصلی تبیین‌کننده نوآوری است. در واقع پس از تحولات نظریه‌های مبتنی بر نوآوری صاحب نظران دریافتند نوآوری صرفاً تابعی از اشکال ملموس سرمایه نیست بلکه یکی از عوامل اصلی تعیین‌کننده در تحقق نوآوری یک سرمایه غیر ملموس به نام سرمایه اجتماعی است. در این پژوهش با استفاده از تئوری ایده شعاع فوکویاما و داده‌های پانل به بررسی اثر سرمایه اجتماعی با محور اعتماد عمومی شده بر سطح نوآوری در کشورهای با درآمد متوسط طی سال‌های 2007-1996 پرداختیم. نتایج تخمین نشان می‌دهد که متغیر اعتماد عمومی شده به عنوان اصلی‌ترین شاخص سرمایه اجتماعی که بیانگر اعتماد به افراد ناشناس و گروه‌های غیر خانواده و دوستان است بر سطح نوآوری اثر مثبت و معنی‌داری داردfa_IR
dc.format.extent695
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزیfa_IR
dc.relation.ispartofاقتصاد مالیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعیfa_IR
dc.subjectاعتمادfa_IR
dc.subjectشعاع بی‌اعتمادیfa_IR
dc.subjectنوآوریfa_IR
dc.titleبررسی اثر اعتماد بر نوآوری درکشورهای با درآمد متوسط (با تاکید بر شعاع بی‌اعتمادی فوکویاما)*fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری اقتصاد، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران.fa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue29
dc.citation.spage19
dc.citation.epage48


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد