تبیین تجارت درون صنعت میان کشورهای واقع در آسیای جنوب غربی در قالب مدل جاذبه
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
مقاله حاضر با کاربرد روش دادههای ترکیبی و در قالب مدل جاذبه، به اندازهگیری و تعیین عوامل موثر بر تجارت درون صنعت[1] میان یک گروه منتخب از کشورهای آسیای جنوب غربی طی سالهای 2007-2003 میلادی میپردازد. نتایج نشان میدهد متغیرهای تولید ناخالص داخلیِ دو شریک تجاری، اثر همگرایی با اتحادیهیGCC و اثر لیندر دارای ارتباط مثبت و معنادار، و متغیرهای نرخ ارز، عدم توازن تجاری و مسافت جغرافیایی دارای ارتباط منفی و قابل انتظار برمتغیر تجارت درون صنعت میباشند.
2-Intra Industry Trade
کلید واژگان
تجارت درون صنعتشاخص گروبل و لوید
مدل جاذبه
دادههای ترکیبی
شماره نشریه
9تاریخ نشر
2009-09-231388-07-01




