عوامل مؤثر بر مخارج مصرفی کالاهای بیدوام در اقتصاد ایران
(ندگان)پدیدآور
امامی, کریمدربانی, سمننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این مقاله بررسی عوامل موثر بر مخارج مصرفی کالاهای بیدوام با استفاده از آمارهای متغیرهای سری زمانی طی سالهای 1358 تا 1386، مدل انتخابی از روش الگوی خود بازگشت برداری برآورد شده است. عوامل موثر بر هزینههای مصرفی نهایی کالاهای بیدوام، شامل درآمد قابل تصرف، ثروت، تورم، شاخص قیمت نسبی کالاهای بادوام به بیدوام و نرخ بهره حقیقی میباشد. نتایج نشانگر این است که با افزایش ثروت و افزایش درآمد مصرف کالاهای بیدوام افزایش مییابد. همچنین با افزایش شاخص کالاهای بادوام به کالاهای بیدوام، مصرف کالاهای بیدوام افزایش مییابد.
کلید واژگان
کالاهای بیدوامنرخ بهره حقیقی
شماره نشریه
14تاریخ نشر
2011-06-221390-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوهسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانکارشناسی ارشد توسعه اقتصادی و برنامه ریزی




