• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Asian Pacific Journal of Cancer Prevention
    • Volume 16, Issue 16
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Asian Pacific Journal of Cancer Prevention
    • Volume 16, Issue 16
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Patient-Centredness, Job Satisfaction and Psychological Distress: a Brief Survey Comparing Oncology Nurses and Doctors

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    347.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Background: We aimed to explore whether levels of patient-centredness, job satisfaction and psychologicaldistress varied between oncology nurses and doctors. Materials and Methods: In a cross-sectional study usingself-administered questionnaires, a total of 24 nurses and 43 doctors were assessed for patient-centredness,psychological distress, and job satisfaction using the Patient-Practitioner Orientation Scale, Hospital Anxietyand Depression Scale, and Job Satisfaction Scale. Data were analysed using descriptive statistics, independentsamples t-test and MANCOVA, with pResults: Overall response rate was 95.6%(43/45) for physicians and 85.7% (24/28) for nurses. Even after adjusting for known covariates, our principalfinding was that doctors reported greater psychological distress compared to nurses (p=0.009). Doctors alsoreported lower job satisfaction compared to nurses (p = 0.017), despite higher levels of patient-centrednessfound in nurses (p=0.001). Findings may be explained in part by differences in job characteristics and demands.Conclusions: Mental health is an important concern not just in cancer patients but among healthcare professionalsin oncology.
    کلید واژگان
    Doctors
    Nurses
    patient-centredness
    Psychological distress
    Job Satisfaction

    شماره نشریه
    16
    تاریخ نشر
    2015-12-01
    1394-09-10
    ناشر
    West Asia Organization for Cancer Prevention (WAOCP)

    شاپا
    1513-7368
    2476-762X
    URI
    http://journal.waocp.org/article_31517.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/38946

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب