مرور دوره 3, شماره 3 بر اساس عنوان

  • ارزیابی کارایی زیست‌محیطی شرکت‌های برق منطقه‌ای: مقایسه مدل‌های شعاعی و غیرشعاعی 

    ممی‌پور, سیاب؛ نجف‌زاده, بهنام (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    در این مطالعه با بهره‌گیری از الگوی ناپارامتریک تحلیل پوششی داده‌ها (DEA) کارایی زیست‌محیطی 16 شرکت برق منطقه‌­ای کشور در بازه زمانی 1389-1393محاسبه شده است. بر خلاف مدل­‌های سابق کارایی که بیشتر بر مدل­‌های شعاعی تمرکز ...

  • برآورد شاخص آسیب‌پذیری و تاب‌آوری اقتصادی به روش پارامتریکی: بررسی موردی کشورهای عضو اوپک 

    ابونوری, اسمعیل؛ لاجوردی, حسن (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    هدف اصلی این مقاله برآورد شاخص‌های آسیب‌پذیری و تاب‌آوری اقتصادی است. آسیب‌پذیری از ویژگی‌های ساختاری است که منجر به افزایش نقاط ضعف اقتصاد در برابر شوک‌های برونزا می‌شود. تاب‌آوری اقتصادی نیز به توانایی سیاستی یک اقتصاد ...

  • بررسی تأثیر شوک‌های موقت و دائمی درآمد بر مصرف خانوار در ایران با استفاده از روش بلانچارد-کوا 

    مولایی, محمد؛ علی, عدی (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    شوک‌های موقت و دائمی درآمد مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده مصرف خانوار به حساب می‌آیند. بر اساس فرضیه درآمد دائمی، مصرف خانوار همواره به شوک‌های دائمی درآمد در مقایسه با شوک‌های موقت بیشتر عکس‌العمل نشان می‌دهد. در این مطالعه ...

  • بررسی همگرایی بازدهی بازار دارایی‌ها در ایران 

    پورعبادالهان کویچ, محسن؛ اصغرپور, حسین؛ معصوم‌زاده, سارا (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    با توجه به تفاوت ماهیت دارایی‌ها در ایران، بازارهایی همچون ارز، طلا، مسکن و سهام که هر کدام دارای بازدهی متفاوتی می‌باشند، به عنوان گزینه‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در انتخاب ترکیب سبد دارایی مطرح می‌شوند. سرمایه‌گذاران ...

  • تخصیص بهینه استانی بودجه: رویکرد مدل برنامه‌ریزی آرمانی 

    رحمانی فضلی, هادی؛ عرب مازار, عباس (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    این مطالعه، یک مدل برنامه‌­ریزی آرمانی را جهت تخصیص بهینه استانی منابع  بودجه در راستای تحقق آرمان­‌های عمده کلان اقتصادی و اجتماعی کشور شامل کاهش نرخ بیکاری، کاهش نابرابری درآمدی و افزایش تولید و اشتغال و سطح سرمایه اجتماعی ...

  • مکان­‌یابی نمایندگی­‌های فروش در مدل با خیابان­‌های برابر 

    سلیمیان, صلاح؛ شهبازی, کیومرث (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2016-10-22)
    اغلب تولیدکنندگان با فروش مستقیم به مصرف­کنندگان درگیر نمی‌­شوند و محصولات خود را از طریق نمایندگی‌­ها و توزیع­‌کنندگان می­‌فروشند. تعیین مکان بهینه و تعداد نمایندگی­‌های فروش برای ارائه خدمات و یا محصول، از مهم­ترین مراحل ...