طراحی مدل استقرار بازاریابی استراتژیک در جهت ارتقای ظرفیت های جدید صنعت هتلداری با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی (مورد مطالعه هتل های 5 ستاره ایران)
(ندگان)پدیدآور
کیان مهر, الهامقاسمی, بهروزسرمدسعیدی, سهیلنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
صنعت هتلداری که یکی از بزرگترین صنایع دنیا بشمار میرود در ایران به دلیل شرایط ویژه اقتصادی ناشی از تحریمها با چالشهای متعددی مواجه شده است. تحقیقات نشان داده است که تدوین الگوی صحیح استقرار بازاریابی استراتژیک، به منظور غلبه بر این چالشها، از اهمیت خاصی برخوردار میباشد. در ایران، مجموعه سیاستهای اقتصاد مقاومتی برای کمک به حل چالش کسبوکارها در مواجهه با این شرایط ویژه، پیشنهاد شده است و از آنجا که مطالعات انجام شده در خصوص استقرار بازاریابی استراتژیک نشان میدهد که الگوی جامعی برای اجرای بازاریابی با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی وجود ندارد، تمرکز این پژوهش بر طراحی مدل استقرار بازاریابی استراتژیک با رویکرد اقتصاد مقاومتی است. به این منظور با بهرهگیری از روش تحلیل محتوای کیفی، مدل اولیه تحقیق طراحی گردیده، سپس با ارسال پرسشنامه و نظرسنجی از خبرگان، مدل نهایی استخراج شده است. جامعه آماری مربوط به طراحی مدل مفهومی، خبرگان علمی و سازمانی هستند و جامعه آماری مربوط به هتلهای مورد مطالعه، مدیران و مشتریان هتلهای 5 ستاره ایران میباشد. نتایج پژوهش مبین این است که استقرار بازاریابی استراتژیک با تمرکز بر اقتصاد مقاومتی، قادر به افزایش ظرفیتهای جدید هتلهای 5 ستاره ایران خواهد شد
کلید واژگان
بازاریابی استراتژیکاقتصاد مقاومتی
ظرفیت های جدید
هتلهای 5 ستاره
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2016-09-221395-07-01
ناشر
پژوهشکده تحقیقات راهبردی دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام مدیر مسئول: محسن رضایی میرقائد دانشیار دانشگاه امام حسین(ع) سردبیر: مهدی صادقی شاهدانی استاد دانشگاه امام صادق(ع) هیئت تحریریه: زهرا افشاری علی اصغر بانویی صادق بختیاری جمشید پژویان عادل پیغامی مسعود درخشان مهدی صادقی شاهدانی محمدعلی فلاحی اکبر کمیجانی محمدعلی متفکرآزاد محسن مهرآرا محمدباقر نوبخت محمد نوفرستیشاپا
2252-05972588-6568




