بررسی زمینه استقرار مدیریت مدرسه محور از دید مدیران مقطع متوسطه دخترانه ناحیه 2 و 1 شیراز
(ندگان)پدیدآور
ظهیر صالحی, مهدیهاحمدی, دکتر عبداللهایرانبان, دکتر سید جوادنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از تحقیق حاضر بررسی زمینه استقرار مدیریت مدرسه محور از دید مدیران و نیز بررسی موانعی که بر سر راه اجرای آن ممکن است وجود داشته باشد، بود. مدیریت مبتنی بر مدرسه نوعی مدیریت مشارکتی و یا حرکت به سوی عدم تمرکز در نظام آموزش و پرورش و استقلال بیشتر مدرسه میباشد. جامعه مورد بررسی شامل کلیه مدیران مقاطع متوسطه دخترانه شهر شیراز بود که به علت قلت جامعه مدیران، بدون هیچ گونه روش نمونه گیری مورد استفاده قرار گرفتند. ابزار مورد استفاده پرسشنامه «مدیریت مدرسه محور» بود. پایان ابزار با استفاده از روش آلفای کرانباخ محاسبه گردید. ضریب پایایی پرسشنامه 92/0 بدست آمد. نتایج یافتهها با استفاده از روش t تک نمونهای نشان داد مدیران نمونه مورد بررسی مدیریت مبتنی بر مدرسه را به عنوان جزئی از برنامه تفویض اختیار بیشتر به مدرسه شناختهاند و از این گونه برنامه ها استقبال میکنند.
کلید واژگان
مدیریت مدرسه محوردانش و بینش مدیریتی
اعتماد به نفش مدیر
قوانین و مقررات مخالف
وقت و منابع لازم
ترس مسئولین از کاهش قدرت
شماره نشریه
15تاریخ نشر
2008-07-221387-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشتاستادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز




