| dc.contributor.author | خسروی, رحمت االله | fa_IR |
| dc.contributor.author | کافی زاده, منصوره اله | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:45:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:45:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:45:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:45:01Z | |
| dc.date.issued | 2011-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1390-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2017-02-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-11-15 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خسروی, رحمت االله, کافی زاده, منصوره اله. (1390). بررسی رابطه به کارگیری روشهای تدریس فعال با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 6(28), 29-56. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.7659 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_528202.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387956 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی به کارگیری روشهای تدریس فعال<br />با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویان رشتههای علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر<br />انجام گرفته است. روش تحقیق از نوع همبستگی و ابزار اندازهگیری، پرسشنامه<br />محقق ساخته میباشد. حجم جامعه 3251نفر از دانشجویان رشتههای علوم انسانی<br />دانشگاه شهید باهنر کرمان را در برگرفته که 344نفر به روش نمونه گیری تصادفی،<br />به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. نتایج بدست آمده به شرح زیر است:<br />- در سنجش کلی پاسخگویان اظهار کردهاند که، 5/4درصد استادان به میزان خیلی<br />کم، 78/5درصد به میزان کم، 15/4درصد به میزان زیاد و 0/6درصد به میزان<br />خیلی زیاد از روشهای تدریس فعال استفاده میکنند.<br />- در سنجش کلی 2/6درصد از پاسخگویان دارای انگیزه به پژوهش به میزان خیلی<br />کم، 19/2درصد به میزان کم، 48/1درصد به میزان زیاد و 30/1درصد به میزان<br />خیلی زیاد میباشند.<br />- بین متغیر به کارگیری روشهای تدریس فعال با انگیزه دانشجویان به پژوهش<br />رابطهی معنیداری وجود دارد. - بین متغیر رشته تحصیلی و انگیزه دانشجویان به پژوهش رابطهی معنی داری<br />وجود دارد. بیشترین انگیزه به پژوهش در رشتههای حقوق، علوم اجتماعی، علوم<br />تربیتی مشاهده شد.<br />- بین متغیر سن، جنس و سال ورودی با انگیزه دانشجویان به پژوهش رابطه ی<br />معنی داری وجود ندارد.<br />- بین متغیر به کارگیری روشهای تدریس فعال و رشتههای مختلف علوم انسانی<br />رابطهی معنی داری وجود دارد. بیشترین میزان به کارگیری روشهای تدریس فعال<br />در رشته علوم تربیتی مشاهده شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 916 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | روش تدریس فعال | fa_IR |
| dc.subject | انگیزه به پژوهش | fa_IR |
| dc.subject | رشته علوم انسانی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه به کارگیری روشهای تدریس فعال با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه تربیت مدرس دانشجوی دکترا دانشگاه تربیت مدرس تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 28 | |
| dc.citation.spage | 29 | |
| dc.citation.epage | 56 | |