نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخسروی, رحمت االلهfa_IR
dc.contributor.authorکافی زاده, منصوره الهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:45:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:45:01Z
dc.date.available1399-07-09T10:45:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:45:01Z
dc.date.issued2011-09-23en_US
dc.date.issued1390-07-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-03en_US
dc.date.submitted1395-11-15fa_IR
dc.identifier.citationخسروی, رحمت االله, کافی زاده, منصوره اله. (1390). بررسی رابطه به کارگیری روشهای تدریس فعال با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 6(28), 29-56.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_528202.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387956
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطهی به کارگیری روشهای تدریس فعال<br />با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویان رشتههای علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر<br />انجام گرفته است. روش تحقیق از نوع همبستگی و ابزار اندازهگیری، پرسشنامه<br />محقق ساخته میباشد. حجم جامعه 3251نفر از دانشجویان رشتههای علوم انسانی<br />دانشگاه شهید باهنر کرمان را در برگرفته که 344نفر به روش نمونه گیری تصادفی،<br />به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. نتایج بدست آمده به شرح زیر است:<br />- در سنجش کلی پاسخگویان اظهار کردهاند که، 5/4درصد استادان به میزان خیلی<br />کم، 78/5درصد به میزان کم، 15/4درصد به میزان زیاد و 0/6درصد به میزان<br />خیلی زیاد از روشهای تدریس فعال استفاده میکنند.<br />- در سنجش کلی 2/6درصد از پاسخگویان دارای انگیزه به پژوهش به میزان خیلی<br />کم، 19/2درصد به میزان کم، 48/1درصد به میزان زیاد و 30/1درصد به میزان<br />خیلی زیاد میباشند.<br />- بین متغیر به کارگیری روشهای تدریس فعال با انگیزه دانشجویان به پژوهش<br />رابطهی معنیداری وجود دارد.  - بین متغیر رشته تحصیلی و انگیزه دانشجویان به پژوهش رابطهی معنی داری<br />وجود دارد. بیشترین انگیزه به پژوهش در رشتههای حقوق، علوم اجتماعی، علوم<br />تربیتی مشاهده شد.<br />- بین متغیر سن، جنس و سال ورودی با انگیزه دانشجویان به پژوهش رابطه ی<br />معنی داری وجود ندارد.<br />- بین متغیر به کارگیری روشهای تدریس فعال و رشتههای مختلف علوم انسانی<br />رابطهی معنی داری وجود دارد. بیشترین میزان به کارگیری روشهای تدریس فعال<br />در رشته علوم تربیتی مشاهده شد.fa_IR
dc.format.extent916
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectروش تدریس فعالfa_IR
dc.subjectانگیزه به پژوهشfa_IR
dc.subjectرشته علوم انسانیfa_IR
dc.titleبررسی رابطه به کارگیری روشهای تدریس فعال با ایجاد انگیزه به پژوهش در دانشجویانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه تربیت مدرس دانشجوی دکترا دانشگاه تربیت مدرس تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue28
dc.citation.spage29
dc.citation.epage56


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد