نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسامی, کبریfa_IR
dc.contributor.authorقورچیان, نادرقلیfa_IR
dc.contributor.authorمحمد داودی, امیر حسینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:59Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:59Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-05-11en_US
dc.date.submitted1398-02-21fa_IR
dc.identifier.citationحسامی, کبری, قورچیان, نادرقلی, محمد داودی, امیر حسین. (1398). ارائه مدلی برای پرورش شخصیت پژوهشی دانش آموزان ابتدایی کشور مورد: استان بوشهر. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 14(60), 35-58.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_668731.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387944
dc.description.abstractاین پژوهش با هدف ارائه مدلی برای پرورش شخصیت پژوهشی دانش آموزان ابتدایی استان بوشهر انجام شده است . روش مورد استفاده به صورت کیفی – کمی بود .در مرحله اول مولفه های استخراج شده از ادبیات موجود در اختیار 20 نفر از صاحبنظران تعلیم و تربیت که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده بودند قرار گرفت و با اجرای فن دلفی و محاسبه ضریب همبستگی 7 بعد شامل " فرهنگ مسئله محوری " وقار علمی " " کاوشگری" " ارتباطات " " سواد فن آوری " " ارزشیابی " " اشتراک گذاری" و 67 مولفه شناسایی شدند. در مرحله دوم در بخش کمی, پرسشنامه محقق ساخته حاصل از نظرات صاحبنظران بر روی یک نمونه 357 نفری به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب از جامعه آماری 5107 نفری مدیران , معاونین و معلمان دوره ی ابتدایی از استان بوشهر اجرا شد . برای تحلیل داده های مربوط به تعیین ابعاد و مولفه های شخصیت پژوهشی از تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تاییدی با کمک نرم افزار SPSS استفاده شد . در نهایت مدل پرورش شخصیت پژوهشی بر اساس نتایج حاصل از اجرای رگرسیون میان ابعاد شخصیت پژوهشی تدوین شد. برای آزمون و تأیید مدل مفهومی پژوهش نیز از تکنیک مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار LISREL استفاده شد.fa_IR
dc.format.extent665
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectشخصیت پژوهشیfa_IR
dc.subjectفرهنگ مسئله محوریfa_IR
dc.subjectوقار علمیfa_IR
dc.subjectکاوشگریfa_IR
dc.subjectارتباطاتfa_IR
dc.titleارائه مدلی برای پرورش شخصیت پژوهشی دانش آموزان ابتدایی کشور مورد: استان بوشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانش آموخته دکتری گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات, دانشگاه آزاد اسلامی, تهران, ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی, تهران , ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی،واحد ساوه، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue60
dc.citation.spage35
dc.citation.epage58


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد