| dc.contributor.author | رضایی شریف, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | خالق خواه, علی | fa_IR |
| dc.contributor.author | احمدی ممکانی, حمیرا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:44:44Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:44:44Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:44:44Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:44:44Z | |
| dc.date.issued | 2017-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-08-25 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-06-04 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | رضایی شریف, علی, خالق خواه, علی, احمدی ممکانی, حمیرا. (1396). بررسی رابطه بین یادگیری خودتنظیم و سبکهای تفکر با اهداف تکلیف در دانشآموزان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 12(50), 97-114. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.7659 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_532683.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387861 | |
| dc.description.abstract | پژوهشحاضرباهدفبررسیرابطهبینیادگیریخودتنظیموسبکهایتفکربااهدافتکلیفدردانشآموزانصورتگرفت. جامعهموردمطالعهدرپژوهششاملکلیهدانشآموزانمقطعمتوسطه (دورهدوم) ناحیهیکودوآموزشوپرورششهراردبیلبهحجم 26125 نفربودند. نمونهایبهحجم 347 نفر (175 پسرو 172 دختر) ازجامعهموردنظرباروشنمونهگیریطبقهایمتناسبانتخابشد. دادههاازطریقپرسشنامهسبکهایتفکراسترنبرگ- واگنر (1992)،پرسشنامهیادگیریخودتنظیمپنتریچودیگروت (1990) ومقیاساهدافتکلیفخو (2010) جمعآوریشد. نتایجنشاندادبینیادگیریخودتنظیمباادراکاهدافتکلیفدردانشآموزانرابطهمثبتومعنیداریوجودداردویادگیری خودتنظیم پیشبینیکنندهقویتریبرایدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفاست. نتایجضریبهمبستگیپیرسونبینسهکارکردسبکتفکرباابعاداهدافتکلیفنیزنشاندادبینهرسهنوعکارکردسبکتفکربابعددلایلآموزشگرارابطهمثبتومعنیداریوجوددارد. همچنین تحلیلرگرسیوننشاندادسبکتفکراجراییپیشبینیکنندهقویتریبرایادراکاهدافتکلیفدردانشآموزاناست. نتایجپژوهشحاضراهمیتاتخاذدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفازسویدانشآموزانونیزاهمیتبرخورداربودنآنهاازسبکتفکراجراییرادرنظامآموزشیآشکارمیسازد.<br /> <br /> | fa_IR |
| dc.format.extent | 163 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | کلید واژگان:اهدافتکلیف | fa_IR |
| dc.subject | دلایلآموزشگرا | fa_IR |
| dc.subject | دلایلبزرگسالانگرا | fa_IR |
| dc.subject | دلایلهمسالانگرا | fa_IR |
| dc.subject | سبکهایتفکر | fa_IR |
| dc.subject | یادگیریخودتنظیم | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین یادگیری خودتنظیم و سبکهای تفکر با اهداف تکلیف در دانشآموزان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 12 | |
| dc.citation.issue | 50 | |
| dc.citation.spage | 97 | |
| dc.citation.epage | 114 | |