نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی شریف, علیfa_IR
dc.contributor.authorخالق خواه, علیfa_IR
dc.contributor.authorاحمدی ممکانی, حمیراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:44Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:44Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:44Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:44Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2016-08-25en_US
dc.date.submitted1395-06-04fa_IR
dc.identifier.citationرضایی شریف, علی, خالق خواه, علی, احمدی ممکانی, حمیرا. (1396). بررسی رابطه بین یادگیری خودتنظیم و سبک‌های تفکر با اهداف تکلیف در دانش‌آموزان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 12(50), 97-114.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_532683.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387861
dc.description.abstractپژوهشحاضرباهدفبررسیرابطهبینیادگیریخودتنظیموسبک‌هایتفکربااهدافتکلیفدردانش‌آموزانصورتگرفت. جامعهموردمطالعهدرپژوهششاملکلیهدانش‌آموزانمقطعمتوسطه (دورهدوم) ناحیهیکودوآموزش‌وپرورششهراردبیلبهحجم 26125 نفربودند. نمونه‌ایبهحجم 347 نفر (175 پسرو 172 دختر) ازجامعهموردنظرباروشنمونه‌گیریطبقه‌ایمتناسبانتخابشد. داده‌هاازطریقپرسشنامهسبک‌هایتفکراسترنبرگ- واگنر (1992)،پرسشنامهیادگیریخودتنظیمپنتریچودیگروت (1990) ومقیاساهدافتکلیفخو (2010) جمع‌آوریشد. نتایجنشاندادبینیادگیریخودتنظیمباادراکاهدافتکلیفدردانش‌آموزانرابطهمثبتومعنی‌داریوجودداردویادگیری خودتنظیم پیش‌بینیکنندهقوی‌تریبرایدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفاست. نتایجضریبهمبستگیپیرسونبینسهکارکردسبکتفکرباابعاداهدافتکلیفنیزنشاندادبینهرسهنوعکارکردسبکتفکربابعددلایلآموزشگرارابطهمثبتومعنی‌داریوجوددارد. همچنین تحلیلرگرسیوننشاندادسبکتفکراجراییپیش‌بینیکنندهقوی‌تریبرایادراکاهدافتکلیفدردانش‌آموزاناست. نتایجپژوهشحاضراهمیتاتخاذدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفازسویدانش‌آموزانونیزاهمیتبرخورداربودنآن‌هاازسبکتفکراجراییرادرنظامآموزشیآشکارمی‌سازد.<br />  <br />fa_IR
dc.format.extent163
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectکلید واژگان:اهدافتکلیفfa_IR
dc.subjectدلایلآموزشگراfa_IR
dc.subjectدلایلبزرگ‌سالانگراfa_IR
dc.subjectدلایلهمسالانگراfa_IR
dc.subjectسبک‌هایتفکرfa_IR
dc.subjectیادگیریخودتنظیمfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین یادگیری خودتنظیم و سبک‌های تفکر با اهداف تکلیف در دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتیfa_IR
dc.citation.volume12
dc.citation.issue50
dc.citation.spage97
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد