• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 12, شماره 50
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 12, شماره 50
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی رابطه بین یادگیری خودتنظیم و سبک‌های تفکر با اهداف تکلیف در دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی شریف, علیخالق خواه, علیاحمدی ممکانی, حمیرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    163.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهشحاضرباهدفبررسیرابطهبینیادگیریخودتنظیموسبک‌هایتفکربااهدافتکلیفدردانش‌آموزانصورتگرفت. جامعهموردمطالعهدرپژوهششاملکلیهدانش‌آموزانمقطعمتوسطه (دورهدوم) ناحیهیکودوآموزش‌وپرورششهراردبیلبهحجم 26125 نفربودند. نمونه‌ایبهحجم 347 نفر (175 پسرو 172 دختر) ازجامعهموردنظرباروشنمونه‌گیریطبقه‌ایمتناسبانتخابشد. داده‌هاازطریقپرسشنامهسبک‌هایتفکراسترنبرگ- واگنر (1992)،پرسشنامهیادگیریخودتنظیمپنتریچودیگروت (1990) ومقیاساهدافتکلیفخو (2010) جمع‌آوریشد. نتایجنشاندادبینیادگیریخودتنظیمباادراکاهدافتکلیفدردانش‌آموزانرابطهمثبتومعنی‌داریوجودداردویادگیری خودتنظیم پیش‌بینیکنندهقوی‌تریبرایدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفاست. نتایجضریبهمبستگیپیرسونبینسهکارکردسبکتفکرباابعاداهدافتکلیفنیزنشاندادبینهرسهنوعکارکردسبکتفکربابعددلایلآموزشگرارابطهمثبتومعنی‌داریوجوددارد. همچنین تحلیلرگرسیوننشاندادسبکتفکراجراییپیش‌بینیکنندهقوی‌تریبرایادراکاهدافتکلیفدردانش‌آموزاناست. نتایجپژوهشحاضراهمیتاتخاذدلایلآموزشگرایاهدافتکلیفازسویدانش‌آموزانونیزاهمیتبرخورداربودنآن‌هاازسبکتفکراجراییرادرنظامآموزشیآشکارمی‌سازد.  
    کلید واژگان
    کلید واژگان:اهدافتکلیف
    دلایلآموزشگرا
    دلایلبزرگ‌سالانگرا
    دلایلهمسالانگرا
    سبک‌هایتفکر
    یادگیریخودتنظیم

    شماره نشریه
    50
    تاریخ نشر
    2017-05-22
    1396-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی
    استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی
    کارشناسی ارشد رشته تحقیقات آموزشی، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، گروه علوم تربیتی

    شاپا
    1735.7659
    URI
    http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_532683.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387861

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب