• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 9, شماره 39
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 9, شماره 39
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم ‏دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم‏ دهی بلند مدت

    (ندگان)پدیدآور
    گودرزی, حسنیه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    710.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه خود-نظم‏دهی و ویژگی‏های شخصیتی بود. برای این منظور 500 دانش آموز پایه دوم مقطع متوسطه شهر گنبد کاووس که به صورت خوشه‏ای انتخاب شده بودند، پرسشنامه‏ خود-نظم‏دهی نوجوانی (مویلانن، 2007) و فرم کوتاه پرسشنامه شخصیتی نئو را پر کردند. داده‏های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل رگرسیون انجام شده نشان داد ویژگی‏های وظیفه شناسی، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 28 درصد واریانس خود-نظم‏دهی کلی (53/0 R=، 28 =، 94/31 F= ،000/0 p=)، ویژگی‏های مذکور و روان‏نژندی، 27 درصد واریانس خود-نظم‏دهی بلند مدت (52/0R=، 27 = ، 9/28= F ،000/0 p=)  و توافق‏پذیری، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 23درصد واریانس خود-نظم‏دهی کوتاه مدت (48/0R=، 23 = ، 25/24= F ،000/0 p=) را پیش‏بینی می‏کنند. نتایج حاکی از رابطه مثبت بین خودنظم دهی و ویژگی‏های شخصیتی است.
    کلید واژگان
    خودنظم دهی
    خودنظم دهی کوتاه مدت
    خودنظم دهی بلند مدت
    ویژگی‏های شخصیتی

    شماره نشریه
    39
    تاریخ نشر
    2014-07-23
    1393-05-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، گروه روانشناسی، آزادشهر، ایران.

    شاپا
    1735.7659
    URI
    http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_526952.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387830

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • تأثیر آموزش خودنظم‌بخشی خواندن و درک‌مطلب به زبان‌آموزان سطوح پیشرفته و متوسط بر نگرش آنان به خواندن در انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی: اجرای یک مدل یادگیری خودنظم‌یافته 

      همتی, فاطمه؛ ستوده نما, الهه؛ سلیمانی, حسن؛ مرشدیان, محبوبه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2017-12-22)
      توانایی تنظیم  و کنترل افکار، رفتار، انگیزه‌ها و اعمال برای رسیدن به اهداف خودنظم‌بخشی نام‌ دارد، و یادگیری خودنظم‌یافته متضمن برنامه‌ها و رفتارهایی استراتژیک برای تحقق اهداف یادگیری است. این پژوهش درصدد پاسخ به این سؤال ...

    • اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظم‌جویی شناختی، فراشناختی و باورهای انگیزشی 

      عروتی موفق, لیلا؛ ابراهیمی قوام, صغری؛ سعدی‌پور, اسماعیل؛ دلاور, علی؛ درتاج, فریبرز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2019-06-22)
      هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش زایشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر بهبود خودنظم‌جویی شناختی، فراشناختی و باورهای انگیزشی دانش‌

    • روابط متقابل بین خودکارآمدپنداری و ادراک حمایت از سوی خانواده، معلمان و دوستان نزدیک، در ارتباط با رضایت از زندگی در نمونه هایی از دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران 

      پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-06-21)
      در چارچوب نظریۀ "یادگیری اجتماعی" باندورا، "کارآمدپنداری" "شخصی" و "جمعی" عواملی مؤثر در رشد و تحول و سازگاری انسان توصیف می شوند و خودکارآمدپنداری همبستگی قابل توجه با عملکرد دارد. خودکارآمدپنداری از "تجربۀ موفقیت"، "الگو ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب