نقش ویژگیهای شخصیتی در پیش بینی خودنظم دهی، خودنظم دهی کوتاه مدت و خودنظم دهی بلند مدت
(ندگان)پدیدآور
گودرزی, حسنیهنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه خود-نظمدهی و ویژگیهای شخصیتی بود. برای این منظور 500 دانش آموز پایه دوم مقطع متوسطه شهر گنبد کاووس که به صورت خوشهای انتخاب شده بودند، پرسشنامه خود-نظمدهی نوجوانی (مویلانن، 2007) و فرم کوتاه پرسشنامه شخصیتی نئو را پر کردند. دادههای جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل رگرسیون انجام شده نشان داد ویژگیهای وظیفه شناسی، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 28 درصد واریانس خود-نظمدهی کلی (53/0 R=، 28 =، 94/31 F= ،000/0 p=)، ویژگیهای مذکور و رواننژندی، 27 درصد واریانس خود-نظمدهی بلند مدت (52/0R=، 27 = ، 9/28= F ،000/0 p=) و توافقپذیری، باز بودن به تجربه و برونگرایی، 23درصد واریانس خود-نظمدهی کوتاه مدت (48/0R=، 23 = ، 25/24= F ،000/0 p=) را پیشبینی میکنند. نتایج حاکی از رابطه مثبت بین خودنظم دهی و ویژگیهای شخصیتی است.
کلید واژگان
خودنظم دهیخودنظم دهی کوتاه مدت
خودنظم دهی بلند مدت
ویژگیهای شخصیتی
شماره نشریه
39تاریخ نشر
2014-07-231393-05-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزاد شهر، گروه روانشناسی، آزادشهر، ایران.شاپا
1735.7659Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
تأثیر آموزش خودنظمبخشی خواندن و درکمطلب به زبانآموزان سطوح پیشرفته و متوسط بر نگرش آنان به خواندن در انگلیسی بهعنوان زبان خارجی: اجرای یک مدل یادگیری خودنظمیافته
همتی, فاطمه؛ ستوده نما, الهه؛ سلیمانی, حسن؛ مرشدیان, محبوبه (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2017-12-22)توانایی تنظیم و کنترل افکار، رفتار، انگیزهها و اعمال برای رسیدن به اهداف خودنظمبخشی نام دارد، و یادگیری خودنظمیافته متضمن برنامهها و رفتارهایی استراتژیک برای تحقق اهداف یادگیری است. این پژوهش درصدد پاسخ به این سؤال ...
-
اثربخشی برنامه آموزش مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر خودنظمجویی شناختی، فراشناختی و باورهای انگیزشی
عروتی موفق, لیلا؛ ابراهیمی قوام, صغری؛ سعدیپور, اسماعیل؛ دلاور, علی؛ درتاج, فریبرز (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب, 2019-06-22)هدف این پژوهش تعیین اثربخشی آموزش زایشی مبتنی بر نظریه یادگیری زایشی بر بهبود خودنظمجویی شناختی، فراشناختی و باورهای انگیزشی دانش
-
روابط متقابل بین خودکارآمدپنداری و ادراک حمایت از سوی خانواده، معلمان و دوستان نزدیک، در ارتباط با رضایت از زندگی در نمونه هایی از دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران
پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2004-06-21)در چارچوب نظریۀ "یادگیری اجتماعی" باندورا، "کارآمدپنداری" "شخصی" و "جمعی" عواملی مؤثر در رشد و تحول و سازگاری انسان توصیف می شوند و خودکارآمدپنداری همبستگی قابل توجه با عملکرد دارد. خودکارآمدپنداری از "تجربۀ موفقیت"، "الگو ...




