نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorم عبدی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorهاشمیان, کیانوشfa_IR
dc.contributor.authorابوالمعالی الحسینی, خدیجهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:44:33Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:44:33Z
dc.date.available1399-07-09T10:44:33Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:44:33Z
dc.date.issued2015-11-22en_US
dc.date.issued1394-09-01fa_IR
dc.date.submitted2015-11-27en_US
dc.date.submitted1394-09-06fa_IR
dc.identifier.citationم عبدی, هادی, هاشمیان, کیانوش, ابوالمعالی الحسینی, خدیجه. (1394). پیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ویژگی های شخصیتی و خود تنظیمی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دوم. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 10(44), 111-128.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_523981.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387799
dc.description.abstractچکیده <br />هدف از این مطالعه پیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ویژگی های شخصیتی و خود تنظیمی تحصیلی بود .در این مطالعه ، 387 دانش آموز(195 پسر و 192 دختر ) در دوره متوسطه ی دوم شهرستان بروجرد در سال تحصیلی 93-1392 شرکت داشتند ،که به روش خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شده بودند . مشارکت کنندگان سه پرسشنامه شامل، پرسشنامه پنج عاملی شخصیت ،پرسشنامه خود تنظیمی تحصیلی و پرسشنامه سر زندگی تحصیلی را تکمیل کردند . برای بررسی پایایی این ابزارها از آلفای کرونباخ استفاده شده است، و برای بررسی روایی آن ها از روش تحلیل عاملی و همسانی درونی استفاده شده است ،که ابزارها پایایی و روایی مطلوبی را نشان دادند . تحلیل داده ها با استفاده از روش آماری تحلیل مسیر انجام شد . به طور کلی نتایج حاکی از آن بود که :اول ؛ سرزندگی تحصیلی را می توان به وسیله صفات شخصیتی (برونگرایی، سازش پذیری و روان رنجوری ) پیش بینی کرد . دوم ؛ صفات شخصیتی ( روان رنجوری ، باز بودن نسبت به تجربه و وظیفه شناسی )توان پیش بینی خود تنظیمی تحصیلی را دارند . سوم ؛ نتایج تحلیل مسیر از اثر میانجی گری خود تنظیمی تحصیلی حمایت نمی کند .fa_IR
dc.format.extent424
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subject"ویژگیهای شخصیتی"fa_IR
dc.subject"خود تنظیمی تحصیلی"fa_IR
dc.subject" سر زندگی تحصیلی"fa_IR
dc.titleپیش بینی سرزندگی تحصیلی بر اساس ویژگی های شخصیتی و خود تنظیمی تحصیلی در دانش آموزان دوره متوسطه دومfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدبیر -آموزش و پرورشfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد/ آموزش عالیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد/آموزش عالیfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue44
dc.citation.spage111
dc.citation.epage128


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد