بررسی تأثیر گذراندن درس برنامه ریزی تحصیلی شغلی بر خودشناسی، شناخت رشته های تحصیلی و مشاغل و مهارتهای برنامه ریزی و تصمیم گیری دانش آموزان سال دوم دوره متوسطه
(ندگان)پدیدآور
طالب زاده, دکترمحسنعارفی, دکتر محبوبهعدالت جو, علینوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش در صدد آن است تا به بررسی نظرات دانشآموزان سال دوم دوره متوسطه دولتی را درباره تأثیر گذراندن درس برنامهریزی تحصیلی و شغلی بر خودشناسی، شناخت رشتههای تحصیلی و مشاغل و مهارتهای برنامهریزی و تصمیم گیری آنان در سال تحصیلی 48-1383 در شهر بجنورد بپردازد. در این پژوهش روشهای آماری ،از نوع توصیفی و پیمایشی میباشد. جامعه آماری شامل 2089 نفر ،تعداد نمونه بر اساس جدول مورگان ،350 نفر، بر اساس روش نمونهگیری تصادفی طبقهای نسبتی انتخاب شده اند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بوده است که حاوی 31 سؤال بسته پاسخ چند گزینهای بر مبنای درجه لیکرت میباشد. ضریب آلفای کرونباخ اعتبار پرسشنامه 92% به دست آمد. نتایج پژوهش به شرح زیر م یباشد:
1- از دیدگاه دانشآموزان سال دوم متوسطه گذراندن درس برنامه ریزی تحصیلی و شغلی برخودشناسی تأثیر مثبت دارد. (05/ 0
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2006-09-231385-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
عضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهرانعضو هیأت علمی و استادیار دانشگاه شهید بهشتی تهران
کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی دانشگاه شهید بهشتی تهران




