بررسی میزان تأثیر دوره های آموزش ضمن خدمت مدیران در اثر بخش بودن عملکرد آنها از دیدگاه دبیران دبیرستانهای اسلامشهر در سال تحصیلی 83- 84
(ندگان)پدیدآور
بهرامی خوشخو, فاطمهنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیق حاضر به بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت بر اثر بخشی عملکرد مدیران از دیدگاه دبیران دبیرستانهای دخترانه و پسرانه شهرستان اسلامشهر م یپردازد. در این تحقیق بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت در زمینههای روابط انسانی، برقراری محیط صمیمی و دوستانه، ابتکار و نوآوری، اعتماد به نفس، رعایت شرح وظایف و اثربخش بودن عملکرد مدیران آموزش دیده و مقایسه آن با مدیران آموزش ندیده و ارائه پیشنهادهایی بر اساس نتایج تحقیق در اختیار مسئولین و دس تاندرکاران نظام آموزشی مخصوصًاً مسئولین تأمین و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش قرار خواهد داد.
برای دستیابی به این اهداف از روش توصیفی، پیمایشی استفاده شده است و جامعه آماری در این تحقیق مدیران و دبیران دبیرستانهای دخترانه و پسرانه شهرستان اسلامشهر میباشد که به روش تصادفی ساده در دو گروه انجام شده است. 158 نفر از دبیران مدیران آموزش دیده و گروه دوم شامل 158 نفر از دبیران مدیران آموزش ندیده م یباشند که از بین 17000 نفر انتخاب شدند .
ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه بوده و برای تجزیه و تحلیل یافتهها تحقیق از روشهای آمار توصیفی و استنباطی مناسب استفاده شده است.
نتایج حاصل اندازههای تحقیق نشان داد که مدیرانی که در دورههای آموزش ضمن خدمت شرکت کردهاند از لحاظ هر یک از متغیرهای (ایجاد محیط صمیمی و دوستانه، ابتکار و نوآوری و اعتماد به نفس و رعایت شرح وظایف نسبت به مدیرانی که در این دورههای شرکت نکردهاند اثربخشتر میباشند، بنابراین میتوان نتیجه گرفت که آموزش ضمن خدمت در اثر بخشی عملکرد مدیران مؤثر می باشد.
شماره نشریه
8تاریخ نشر
2006-09-231385-07-01




