| dc.contributor.author | مهدیان, حسین | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسدزاده, دکتر حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | شعبانی, دکتر حسن | fa_IR |
| dc.contributor.author | احقر, دکتر قدسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | احدی, دکتر حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:43:58Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:43:58Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:43:58Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:43:58Z | |
| dc.date.issued | 2010-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1389-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-28 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-10-07 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | مهدیان, حسین, اسدزاده, دکتر حسن, شعبانی, دکتر حسن, احقر, دکتر قدسی, احدی, دکتر حسن. (1389). بررسی رابطه بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانش آموزان دوره متوسطۀ شهرکاشمر. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 6(25), 1-26. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735.7659 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518105.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387600 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانشآموزان دورۀ متوسطۀ شهر کاشمر انجام شد. جامعه پژوهش عبارت بود از کلیۀ دانشآموزان دختر و پسر دورۀ متوسطۀ شهر کاشمر که در سال تحصیلی 89 - 1388 مشغول به تحصیل بودهاند. نمونۀ آماری نیز شامل پانصد و چهل نفر از دانشآموزان (دویست و هفتاد دختر و دویست و هفتاد پسر) بود که با روش نمونهگیری چند مرحلهای انتخاب شدند. بدین ترتیب که ابتدا شهر کاشمر به سه حوزۀ جغرافیایی (شمال، جنوب و مرکز) تقسیم شد. سپس، از هر حوزه چهار مدرسه و از هر مدرسه سه کلاس و سرانجام از هر کلاس پانزده نفر به صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از (الف) پرسشنامۀ آموزش ترغیبی (آموس، پورکی و توبیاس، 1984) و (ب) پرسشنامه باورهای هوشی (ذبیحی حصاری، 1384). دادهها با استفاده از آزمون همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که (الف) بین مؤلفههای آموزش ترغیبی و باورهای هوشی رابطه معنیداری وجود دارد؛ (ب) بین نظرات دانشآموزان دختر و پسر دربارۀ آموزش ترغیبی تفاوت وجود دارد؛ (ج) بین نظرات دانشآموزان پایههای مختلف تحصیلی دربارۀ آموزش ترغیبی تفاوت وجود دارد و (د) بین باورهای هوشی دانشآموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. استفاده از این نتایج میتواند تأثیر گذار بر روند آموزش و یادگیری باشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 798 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش ترغیبی | fa_IR |
| dc.subject | باورهای هوشی | fa_IR |
| dc.subject | پایه تحصیلی | fa_IR |
| dc.subject | جنسیت | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطه بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانش آموزان دوره متوسطۀ شهرکاشمر | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای روانشناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی پژوهشگاه تعلیم و تربیت. | fa_IR |
| dc.contributor.department | عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 25 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 26 | |