نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدیان, حسینfa_IR
dc.contributor.authorاسدزاده, دکتر حسنfa_IR
dc.contributor.authorشعبانی, دکتر حسنfa_IR
dc.contributor.authorاحقر, دکتر قدسیfa_IR
dc.contributor.authorاحدی, دکتر حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:43:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:43:58Z
dc.date.available1399-07-09T10:43:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:43:58Z
dc.date.issued2010-12-22en_US
dc.date.issued1389-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-28en_US
dc.date.submitted1394-10-07fa_IR
dc.identifier.citationمهدیان, حسین, اسدزاده, دکتر حسن, شعبانی, دکتر حسن, احقر, دکتر قدسی, احدی, دکتر حسن. (1389). بررسی رابطه بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانش آموزان دوره متوسطۀ شهرکاشمر. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 6(25), 1-26.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_518105.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387600
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانش‌آموزان دورۀ‌ متوسطۀ شهر کاشمر انجام شد. جامعه پژوهش عبارت بود از کلیۀ دانش‌آموزان دختر و پسر دورۀ متوسطۀ شهر کاشمر که در سال تحصیلی 89 - 1388 مشغول به تحصیل بوده‌اند. نمونۀ آماری نیز شامل پانصد و چهل نفر از دانش‌آموزان (دویست و هفتاد دختر و دویست و هفتاد پسر) بود که با روش نمونه‌گیری چند مرحله‌ای انتخاب شدند. بدین ترتیب که ابتدا شهر کاشمر به سه حوزۀ جغرافیایی (شمال، جنوب و مرکز) تقسیم شد. سپس، از هر حوزه چهار مدرسه و از هر مدرسه سه کلاس و سرانجام از هر کلاس پانزده نفر به ‌صورت تصادفی انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش عبارت بودند از (الف) پرسشنامۀ آموزش ترغیبی (آموس، پورکی و توبیاس، 1984) و (ب) پرسشنامه باورهای هوشی (ذبیحی حصاری، 1384). داده‌ها با استفاده از آزمون ‌همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد که (الف) بین مؤلفه‌های آموزش ترغیبی و باورهای هوشی رابطه‌ معنی‌داری وجود دارد؛ (ب) بین نظرات دانش‌آموزان دختر و پسر دربارۀ آموزش ترغیبی تفاوت وجود دارد؛ (ج) بین نظرات دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی دربارۀ آموزش ترغیبی تفاوت وجود دارد و (د) بین باورهای هوشی دانش‌آموزان دختر و پسر تفاوت وجود دارد. استفاده از این نتایج می‌تواند تأثیر گذار بر روند آموزش و یادگیری باشد.fa_IR
dc.format.extent798
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectآموزش ترغیبیfa_IR
dc.subjectباورهای هوشیfa_IR
dc.subjectپایه تحصیلیfa_IR
dc.subjectجنسیتfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین آموزش ترغیبی و باورهای هوشی در دانش آموزان دوره متوسطۀ شهرکاشمرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روان‌شناسی تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی بازنشسته دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی پژوهشگاه تعلیم و تربیت.fa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue25
dc.citation.spage1
dc.citation.epage26


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد