رابطه انسجام خانوادگی، استقلال عاطفی و سازگاری با خودناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان دختر و پسر مقطع سوم راهنمایی شهر اهواز
(ندگان)پدیدآور
میدانی, مرضیهحیدری, دکتر علیرضابختیار پور, دکتر سعیدنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه انسجام خانوادگی، استقلال عاطفی و سازگاری با خود ناتوان سازی تحصیلی در دانشآموزان دختر و پسر مقطع سوم راهنمایی شهر اهواز بود. نمونه پژوهش شامل330 دانشآموز (173 دختر و157 پسر) بودند که با روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیرها از مقیاس خود ناتوان سازی تحصیلی، مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس (DASS)، مقیاس استقلال عاطفی و مقیاس همبستگی خانوادگی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از روش همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیری استفاده گردید. نتایج در سطح ( p
کلید واژگان
انسجام خانوادگیاستقلال عاطفی
سازگاری
خودناتوان سازی تحصیلی
شماره نشریه
26تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازعضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز




