بررسی میزان استفاده از شاخص های روابط انسانی توسط معلمان
(ندگان)پدیدآور
ولی پور, احمدمحموجانلو, انسیهنوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی میزان استفاده از شاخص های روابط انسانی توسط معلمان دبیرستان ازدیدگاه دانش آموزان دختر شهرستان می باشد. برای این منظور از میان جامعه آماری پژوهش که شامل434 نفر دانش آموز دختر اول تا سوم دبیرستان هستند تعداد 205 نفربا استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی (زمینه یابی) وابزار گردآوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می باشد که شامل 4 بعد و 28 سوال میباشد. روایی آزمون از طریق اساتید صاحب نظر مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ برابر 867/0 محاسبه شد. در این پژوهش از دو روش آمار توصیفی وآمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. سوالات تحقیق از طریق آزمونt مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به دست آمده، نشان داد که میانگین میزان استفاده معلمان از چهار شاخص توان برقراری ارتباط، درک نیازها و استعدادها، درک تفاوتهای فردی و تأمین بهداشت روانی بالاتر از میانگین نظری بوده وبه طور کلی میتوان گفت استفاده از شاخص های روابط انسانی توسط معلمان در وضعیت مطلوب میباشد.
کلید واژگان
شاخص روابط انسانیتوان برقراری ارتباط
درک نیازها و استعدادها
درک تفاوتهای فردی
تأمین بهداشت روانی
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردسازمان پدید آورنده
دکتری تخصصی برنامه ریزی درسی،عضوهیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ساریکارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی




