نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکریمی, نازیلاfa_IR
dc.contributor.authorمخاطب, محمدfa_IR
dc.contributor.authorسیادت, سیدعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:43:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:43:48Z
dc.date.available1399-07-09T10:43:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:43:48Z
dc.date.issued2013-04-21en_US
dc.date.issued1392-02-01fa_IR
dc.date.submitted2012-10-28en_US
dc.date.submitted1391-08-07fa_IR
dc.identifier.citationکریمی, نازیلا, مخاطب, محمد, سیادت, سیدعلی. (1392). بررسی میزان انگیزش کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همبستگی آن با ویژگی های شغلی آنان. فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی, 8(34), 1-24.fa_IR
dc.identifier.issn1735.7659
dc.identifier.urihttp://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_517941.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387546
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی میزان انگیزش کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همبستگی آن با ویژگی‌های شغلی آنان در سال تحصیلی91- 90 بود. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده و پرسشنامه 20 سوالی انگیزش کارکنان آسپینا استفاده شد. پایایی پرسشنامه با اجرای مطالعه موردی بر30 نفر از کارکنان و محاسبه آلفای کرونباخ برابر با 0.931 تعیین شد. جامعه آماری پژوهش55 نفر کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی بوده و با روش تمام شماری، نظرات 52 نفر از کارکنان در تحلیل داده­ها بررسی شد. آزمون خی دو، محاسبه‌ی ضریب همبستگی پیرسون و آزمون خی چندبعدی برای تحلیل داده‌ها استفاده شد. یافته‌ها نشان داد کارکنان معاونت پرورشی و تربیت بدنی با میانگین امتیاز انگیزش برابر با 70.42 از انگیزش بالایی برخوردار هستند. وجود همبستگی معنی­دار بین نمرات انگیزش و ویژگی­های شغلی کارکنان تایید نشد. بین نظر کارکنان در مورد خرده عامل­های نوآوری و ابتکار، امکانات و تجهیزات و تنوع از عامل کیفیت کار، خرده عامل ارتقا شغلی از عامل پیشرفت شغلی، خرده عامل احساس توجه از سوی مقام مافوق، تفاوت معنی­داری وجود نداشت. ویژگی محل کار، سبب شد تا بین پاسخ‌های کارکنان به گویه‌های روشن بودن اهداف سازمان، تنوع و ارزشمندی کار تفاوت معنی‌دار وجود داشته باشد. ویژگی جنسیت باعث بروز تفاوت در مورد گویه­های ارزشمندی کار و احساس توجه از سوی مقام مافوق شد. ویژگی سابقه­کار بر پاسخ کارکنان به گویه وجود فرصت مشارکت در تصمیم­گیری سازمانی موثر بود. ویژگی پست سبب شد تا در پاسخ به گویه اعتماد به درک و شناخت مافوق از توانمندی فرد بین کارکنان تفاوت معنی­داری وجود داشته باشد. ویژگی تحصیلات و مدرک بر گویه کیفیت­بخشی به کار اثر گذاشت. ویژگی درآمد نیز پاسخ کارکنان را به گویه‌های شناخت انتظارات سازمان، پذیرش جایگاه مقام مافوق، اعتماد به درک و شناخت مافوق از توانمندی فرد و ارزشمندی کار متفاوت نمود.fa_IR
dc.format.extent537
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنوردfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتیfa_IR
dc.subjectانگیزشfa_IR
dc.subjectکیفیت کارfa_IR
dc.subjectویژگی های شغلیfa_IR
dc.titleبررسی میزان انگیزش کارکنان معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همبستگی آن با ویژگی های شغلی آنانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت آموزشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue34
dc.citation.spage1
dc.citation.epage24


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد