• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 15, شماره 62
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهشنامه تربیتی
    • دوره 15, شماره 62
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مبانی ارزش شناسی تربیت شهروندی در آموزش و پرورش ایران

    (ندگان)پدیدآور
    ارونتن, محموددیناروند, حسنرحمانی, جهانبخش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    298.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش و پرورش در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود . چرا که در پرتو نظام آموزشی و تربیتی است که انسان‌ها متحول می‌شوند. آموزش انسان‌ها، مهم ترین مسئله است و کسانی که در نظام آموزشی کار می کنند باید افراد بسیار محترم و با پرستیژ اجتماعی والایی باشند. که در واقع، توسعه و زمینه‌های آن را (از طریق تربیت شهروندانی آگاه و مسئول) فراهم می آورند و ارزشمندترین سرمایه‌های انسان‌های با فرهنگ، آموزش‌دیده و با شخصیت آن جامعه (شهروندان مدنی) را فراهم می‌سازد. بنابراین آموزش و پرورش زمانی در رسیدن به اهدافش موفق خواهد بود که بتواند شهروندانی آگاه، مسئول و خلاق بپرورد و این میسر نیست مگر از طریق آموزش بهینۀ شهروندی و نیز ارتقا فرهنگ شهروندی. هدف این پژوهش بررسی مبانی ارزش‌شناسی تربیت شهروندی در آموزش و پرورش ایران است. روش پژوهش بر اساس هدف بنیادین و براساس ماهیت توصیفی است. ابزار پژوهش نیز فیش‌برداری است. در پژوهش حاضر تربیت شهروندی از دیدگاه اسلام، تربیت شهروندی در نظام آموزش و پرورش ایران، جایگاه ارزش‌ها در تربیت شهروندی، مبانی تربیت شهروندی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، اهداف تربیت شهروندی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و مولفه‌های و ویژگی‌های تربیت شهروندی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته اند.
    کلید واژگان
    شهروند
    تربیت شهروندی
    ارزش شناسی
    ارزش‌های اسلامی
    آموزش و پرورش

    شماره نشریه
    62
    تاریخ نشر
    2020-05-21
    1399-03-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت،گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران
    استادیار گروه فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاداسلامی، واحد یادگار امام،شهر ری، ایران
    استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاداسلامی، واحد اصفهان(خوراسگان)، اصفهان، ایران

    شاپا
    1735.7659
    URI
    http://edu.bojnourdiau.ac.ir/article_672457.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/387513

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب