نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوری, نویدالهfa_IR
dc.contributor.authorافروز, غلامعلیfa_IR
dc.contributor.authorکامکاری, کامبیزfa_IR
dc.contributor.authorدوایی, مهدیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:55Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:55Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:55Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:55Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2019-09-18en_US
dc.date.submitted1398-06-27fa_IR
dc.identifier.citationنوری, نویداله, افروز, غلامعلی, کامکاری, کامبیز, دوایی, مهدی. (1398). آماده‌سازی و استانداردسازی مقیاس شناختی هدایت تحصیلی برای مشاوران شهر تهران. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 13(3), 287-305.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_670165.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386900
dc.description.abstractهدف مطالعه حاضر آماده‌سازی و استانداردسازی مقیاس شناختی هدایت تحصیلی برای مشاوران شهر تهران بود. روش پژوهش ترکیبی (کمی و کیفی) بود و جامعه آن در بخش کیفی مشاوران متخصص در حیطه مشاوره تحصیلی و متخصصین علوم شناختی و روانشناسی تربیتی (316 نفر) و در بخش کمی دانش‌آموزان پایه دهم (13 هزار نفر) شهر تهران در سال تحصیلی 98-1397 بودند. با توجه به فرمول کوکران در بخش کیفی 20 نفر با روش نمونه‌گیری در دسترس و در بخش کمی 400 دانش‌آموز با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش مصاحبه با متخصصان و مقیاس شناختی هدایت تحصیلی وودکاک- جانسون (2013) بود. داده‌ها با روش تحلیل عاملی تحلیل و روایی و پایایی آن به کمک نرم‌افزارهای Amose و Lisrel بررسی شد. یافته‌ها نشان داد که مقیاس شناختی هدایت تحصیلی شامل 10 مولفه فهم کلامی، یادگیری دیداری- شنیداری، روابط فضایی، ترکیب صدا، شکل‌گیری مفهوم، انطباق‌پذیری، وارونه‌سازی اعداد، کلمات ناقص، حافظه فعال شنیداری و یادگیری دیداری- شنیداری تاخیری بود. روایی صوری، محتوایی، پیش‌بین، تشخیصی، سازه و ضریب تجانس درونی ابزار تایید و پایایی با روش‌های بازآزمایی 87/0 و آلفای کرونباخ 92/0 محاسبه شد. بنابراین مقیاس شناختی هدایت تحصیلی می‌تواند به‌عنوان ابزاری مناسب برای هدایت تحصیلی در مدارس بکار گرفته شود.fa_IR
dc.format.extent302
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectآماده‌سازی و استانداردسازیfa_IR
dc.subjectمقیاس شناختی هدایت تحصیلیfa_IR
dc.subjectمشاورانfa_IR
dc.titleآماده‌سازی و استانداردسازی مقیاس شناختی هدایت تحصیلی برای مشاوران شهر تهرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری تخصصی، گروه مشاوره، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، واحد اسلامشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اسلامشهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، گروه آموزش و پرورش شناختی، پژوهشکده علوم شناختی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume13
dc.citation.issue3
dc.citation.spage287
dc.citation.epage305


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد