• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان

    (ندگان)پدیدآور
    سیدعباس زاده, میر محمدمحمد زاده, رضاعظیم پور, احسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    357.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش سبک‌های مدیریت تعارض در پیش‌بینی روحیه‌ معلمان صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه این پژوهش معلمان دوره ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه شهرستان چایپاره در سال تحصیلی 94- 93 در استان آذربایجان غربی بود که از این تعداد 201 معلم (117 نفر مرد و 84 نفر زن) به روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شدند و پرسشنامه‌های سبک‌های مدیریت تعارض (OCCI)(پوتنام،1991) و پرسشنامه سنجش روحیه اصغری‌نیا (1382) را تکمیل نمودند. داده‌های حاصل با استفاده از آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به روش گام به گام با استفاده از نرم افزار spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد مولفه‌ی عقلانیت مربوط به متغیر روحیه با مولفه‌های مصالحه، سازش و همکاری مربوط به سبک‌های مدیریت تعارض رابطه مثبت و معنادار و با مولفه‌ی رقابت رابطه منفی و معناداری دارد. همچنین مولفه‌های همانندی و تعلق مربوط به روحیه با مولفه‌های مصالحه، سازش و همکاری مربوط به سبک‌های مدیریت تعارض رابطه مثبت و معناداری دارند. بین مولفه‌های اجتناب با هیچ کدام از مولفه‌های روحیه معلمان رابطه وجود ندارد. به علاوه همبستگی متغیر روحیه معلمان و با مدیریت تعارض در مدیران 45/0 می‌باشد که سطح 001/0 معنادار بود. همچنین نتایج رگرسیون چندگانه نشان داد براساس مولفه‌های همکاری، مصالحه و رقابت می‌توان روحیه کاری معلمان را به صورت خطی پیش‌بینی نمود. لذا توجه به سبک‌های اثربخش مدیریت تعارض بین فردی، روحیه‌ی معلمان را ارتقاء می‌دهد.
    کلید واژگان
    سبک‌های مدیریت تعارض
    روحیه
    معلمان

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-01-21
    1396-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه ارومیه
    کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه ارومیه
    کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی،‌ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز

    شاپا
    2717-1329
    2717-1337
    URI
    http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_538418.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386668

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب