نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخلیجیان, صدفfa_IR
dc.contributor.authorشمس, غلام رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:41:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:41:15Z
dc.date.available1399-07-09T10:41:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:41:15Z
dc.date.issued2018-01-21en_US
dc.date.issued1396-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-19en_US
dc.date.submitted1396-11-30fa_IR
dc.identifier.citationخلیجیان, صدف, شمس, غلام رضا. (1396). ساخت و اعتباریابی ابزار اندازه‌گیری سبک رهبری امنیت‌مدار. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 11(4), 39-57.fa_IR
dc.identifier.issn2717-1329
dc.identifier.issn2717-1337
dc.identifier.urihttp://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_538417.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386667
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف ساخت، پایاسازی و اعتباریابی ابزار اندازه­گیری رهبری امنیت­ مدار انجام شده است. شیوه گردآوری داده­ها، به صورت آمیخته (کمی-کیفی) از نوع طرح اکتشافی متوالی بود که در سه مرحله اصلی انجام گرفت. داده­های کیفی از طریق بررسی 32 واحد مطالعاتی به روش نمونه­گیری هدفمند و همچنین مصاحبه­های عمیق با 10 نفر از اعضای هیأت علمی و خبرگان آموزشی رشته مدیریت آموزشی و روانشناسی که به صورت هدفمند از نوع گلوله برفی انتخاب شدند، انجام گردید. جهت تحلیل اطلاعات از تکنیک­های نظریه داده بنیاد و رویکرد کدگذاری اشتراوس و کوربن استفاده گردید و داده­ها با استفاده از نسخه 12 نرم‌ افزار ­MaxQDA تحلیل و ابعاد و ویژگی­های این سبک رهبری شناسایی شد. در بخش کمی، پرسشنامه طراحی شده در یک مطالعه مقدماتی روی 10 نفر از خبرگان رشته مدیریت آموزشی و روانشناسی اجرا شد و روایی نسبی محتوایی آن مورد بررسی قرار گرفت و براساس آن به اصلاح پرسشنامه اقدام شد. سپس نسخه نهایی و اصلاح شده آن در اختیار 373 نفر از کارکنان (اداری و معلمان) مدارس دولتی شهر تهران قرار داده شد. اعتبار پرسشنامه توسط صاحبنظران تأیید و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ (988/0) محاسبه گردید. برای آزمون ابزار اندازه­گیری مزبور، از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. با انجام تحلیل عاملی مرتبه اول ابزار اندازه­گیری در 3 بعد اصلی و 16 مؤلفه فرعی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول نشان از برازش مطلوب هر یک از گویه­ها با مؤلفه­های فرعی داشت. نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم نیز نشان داد که هریک از مؤلفه­ها دارای بارعاملی مناسبی جهت پیش بینی ابعاد اصلی ابزار اندازه­گیری رهبری امنیت مدار داشتند. در نهایت تحلیل عاملی مرتبه بالاتر حاکی از بارعاملی مطلوب هریک از ابعاد با ابزار اندازه­گیری داشت. نتایج شاخص­های برازش، (x<sup>2</sup>/df) برابر با 59/2، (RMSEA) برابر با 065/0، (GFI) برابر با 98/0، (AGFI)‌ برابر با 96/0، (CFI) برابر با 94/0، (NFI) برابر با 91/0 و (RFI) برابر با 96/0 نشان داد که ابزار اندازه­گیری طراحی شده برای رهبری امنیت­مدار از برازش بسیار مطلوب برخوردار بود.fa_IR
dc.format.extent515
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.subjectرهبری امنیت ‌مدارfa_IR
dc.subjectنظریه داده بنیادfa_IR
dc.subjectروش تحقیق آمیختهfa_IR
dc.subjectمدل‌یابی معادلات ساختاریfa_IR
dc.titleساخت و اعتباریابی ابزار اندازه‌گیری سبک رهبری امنیت‌مدارfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue4
dc.citation.spage39
dc.citation.epage57


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد