| dc.contributor.author | خلیجیان, صدف | fa_IR |
| dc.contributor.author | شمس, غلام رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:41:15Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:41:15Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:41:15Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:41:15Z | |
| dc.date.issued | 2018-01-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1396-11-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-02-19 | en_US |
| dc.date.submitted | 1396-11-30 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خلیجیان, صدف, شمس, غلام رضا. (1396). ساخت و اعتباریابی ابزار اندازهگیری سبک رهبری امنیتمدار. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی, 11(4), 39-57. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2717-1329 | |
| dc.identifier.issn | 2717-1337 | |
| dc.identifier.uri | http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_538417.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386667 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف ساخت، پایاسازی و اعتباریابی ابزار اندازهگیری رهبری امنیت مدار انجام شده است. شیوه گردآوری دادهها، به صورت آمیخته (کمی-کیفی) از نوع طرح اکتشافی متوالی بود که در سه مرحله اصلی انجام گرفت. دادههای کیفی از طریق بررسی 32 واحد مطالعاتی به روش نمونهگیری هدفمند و همچنین مصاحبههای عمیق با 10 نفر از اعضای هیأت علمی و خبرگان آموزشی رشته مدیریت آموزشی و روانشناسی که به صورت هدفمند از نوع گلوله برفی انتخاب شدند، انجام گردید. جهت تحلیل اطلاعات از تکنیکهای نظریه داده بنیاد و رویکرد کدگذاری اشتراوس و کوربن استفاده گردید و دادهها با استفاده از نسخه 12 نرم افزار MaxQDA تحلیل و ابعاد و ویژگیهای این سبک رهبری شناسایی شد. در بخش کمی، پرسشنامه طراحی شده در یک مطالعه مقدماتی روی 10 نفر از خبرگان رشته مدیریت آموزشی و روانشناسی اجرا شد و روایی نسبی محتوایی آن مورد بررسی قرار گرفت و براساس آن به اصلاح پرسشنامه اقدام شد. سپس نسخه نهایی و اصلاح شده آن در اختیار 373 نفر از کارکنان (اداری و معلمان) مدارس دولتی شهر تهران قرار داده شد. اعتبار پرسشنامه توسط صاحبنظران تأیید و پایایی آن به وسیله آلفای کرونباخ (988/0) محاسبه گردید. برای آزمون ابزار اندازهگیری مزبور، از تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. با انجام تحلیل عاملی مرتبه اول ابزار اندازهگیری در 3 بعد اصلی و 16 مؤلفه فرعی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل عاملی مرتبه اول نشان از برازش مطلوب هر یک از گویهها با مؤلفههای فرعی داشت. نتایج تحلیل عاملی مرتبه دوم نیز نشان داد که هریک از مؤلفهها دارای بارعاملی مناسبی جهت پیش بینی ابعاد اصلی ابزار اندازهگیری رهبری امنیت مدار داشتند. در نهایت تحلیل عاملی مرتبه بالاتر حاکی از بارعاملی مطلوب هریک از ابعاد با ابزار اندازهگیری داشت. نتایج شاخصهای برازش، (x<sup>2</sup>/df) برابر با 59/2، (RMSEA) برابر با 065/0، (GFI) برابر با 98/0، (AGFI) برابر با 96/0، (CFI) برابر با 94/0، (NFI) برابر با 91/0 و (RFI) برابر با 96/0 نشان داد که ابزار اندازهگیری طراحی شده برای رهبری امنیتمدار از برازش بسیار مطلوب برخوردار بود. | fa_IR |
| dc.format.extent | 515 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.subject | رهبری امنیت مدار | fa_IR |
| dc.subject | نظریه داده بنیاد | fa_IR |
| dc.subject | روش تحقیق آمیخته | fa_IR |
| dc.subject | مدلیابی معادلات ساختاری | fa_IR |
| dc.title | ساخت و اعتباریابی ابزار اندازهگیری سبک رهبری امنیتمدار | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه شهید بهشتی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 39 | |
| dc.citation.epage | 57 | |