روش شناسی پژوهش های حوزه ی مدیریت آموزشی در مجلات معتبر داخل و خارج کشور
(ندگان)پدیدآور
جعفری کرفستانی, زهرایوسف بروجردی, راضیهنصر اصفهانی, احمد رضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با رویکردکمی و با استفاده از روش تحلیل محتوای اسنادی به بررسی روش شناسی پژوهش های حوزه ی مدیریت آموزشی و مقایسه نشریات داخل و خارج کشور در این حوزه پرداخته است. برای این منظور دو نشریه مدیریت آموزشی داخلی و دو نشریه مدیریت آموزشی انگلیسی زبان معتبر، انتخاب گردید. از هر مجله 16 مقاله (32 مقاله فارسی و 32 مقاله خارجی) که در طی دو سال منتشر شده بودند بصورت تصادفی انتخاب شدند. مقاله های نشریات داخلی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی و رهبری و مدیریت آموزشی با مقاله های دو مجله معتبر انگلیسی فصلنامه مدیریت آموزشی[1] و مجله مدیریت آموزشی[2] مقایسه شدند. در بخش داخلی؛ 43.7 درصد از مقالات دارای رویکرد کمی، 3.1 درصد دارای رویکرد کیفی و 3.1 درصد دارای رویکرد ترکیبی بوده اند. در بخش نشریات مدیریت آموزشی خارج از کشور 21.8 درصد از رویکرد کمی، 49.9 درصد از رویکرد کیفی و 28.1 از رویکرد ترکیبی در مقالات خود استفاده نمودهاند. نتایج نشان داد رویکرد اصلی پژوهش در تحقیقات داخلی مدیریت آموزشی از نوع کمی و در مقابل، در تحقیقات خارجی از نوع کیفی بوده است.
کلید واژگان
روش شناسینشریات داخلی و خارجی
مدیریت آموزشی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2015-03-211394-01-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهاندانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه اصفهان
استاد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
شاپا
2717-13292717-1337




