تاثیر روش تدریس جیگساو در پیشرفت تحصیلی و یادداری
(ندگان)پدیدآور
هدایتی, اکبررضایی, احمدیوسفی افراشته, مجیدهدایتی, مصطفینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدفپژوهشحاضربررسیتأثیرروش تدریس جیگساو و روش سنتیدرپیشرفتتحصیلی و میزان یادداریدرس جغرافیادردانشآموزانپسرسالسومدورةراهنماییتحصیلی مدارسسمادرشهرتهراناست. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش اجرا شبه آزمایشی استبدینمنظور،بااستفادهاز روشنمونه گیریتصادفیخوشه ای،نمونهایمتشکلازچهارکلاس(دوکلاسگروهآزمایشی،دوکلاسگروهگواه) انتخابشد.روش تدریس جیگساو برایگروهآزمایشیوروشتدریسسنتی برایگروکنترلبهکارگرفتهشد. معلوماتقبلیدانشآموزاندرزمینهدرس جغرافیابااستفادهازمقیاسمحققساختهپیشرفتتحصیلیمورد ارزیابیقرار گرفت. پیشرفتتحصیلیو یادداری دانشآموزانپسازاجرایروشهایتدریسنیزباهمینمقیاسارزیابی شد.دادههای جمعآوریشده بااستفادهازروشتحلیلکواریانسیکراهه و تی مستقلموردتجزیهوتحلیلقرار گرفت.نتایجحاصلازاین پژوهشحاکیازتأثیر معنیدار روش تدریس جیگساو برپیشرفت تحصیلیو یادداری دانشآموزاندردرسجغرافیا درگروه آزمایشی است.ایننتیجهنشاندهندهبرتری و کارآمدیروش تدریس جیگساو درمقابلروشتدریسسنتیاست.
کلید واژگان
پیشرفت تحصیلیروش تدریس جیگساو
یادداری
روش تدریس سنتی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2015-12-221394-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسارسازمان پدید آورنده
دانشگاه علامه طباطباییدانشجوی دکتری سنجش و اندازهگیری دانشگاه علامه طباطبائی
عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه زنجان
دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم آیت الله طالقانی
شاپا
2717-13292717-1337




