• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 9, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر روش تدریس جیگساو در پیشرفت تحصیلی و یادداری

    (ندگان)پدیدآور
    هدایتی, اکبررضایی, احمدیوسفی افراشته, مجیدهدایتی, مصطفی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    435.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدفپژوهشحاضربررسیتأثیرروش تدریس جیگساو و روش سنتیدرپیشرفتتحصیلی و میزان یادداریدرس جغرافیادردانش‌آموزانپسرسالسومدورةراهنماییتحصیلی مدارسسمادرشهرتهراناست. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ روش اجرا شبه آزمایشی استبدینمنظور،بااستفادهاز روشنمونه گیریتصادفیخوشه ای،نمونهایمتشکلازچهارکلاس(دوکلاسگروهآزمایشی،دوکلاسگروهگواه) انتخابشد.روش تدریس جیگساو برایگروهآزمایشیوروشتدریسسنتی برایگروکنترلبهکارگرفتهشد. معلوماتقبلیدانش‌آموزاندرزمینهدرس جغرافیابااستفادهازمقیاسمحققساختهپیشرفتتحصیلیمورد ارزیابیقرار گرفت. پیشرفتتحصیلیو یادداری دانش‌آموزانپسازاجرایروش‌هایتدریسنیزباهمینمقیاسارزیابی شد.داده‌های جمع‌آوریشده بااستفادهازروشتحلیلکواریانسیک‌راهه و تی مستقلموردتجزیهوتحلیلقرار گرفت.نتایجحاصلازاین پژوهشحاکیازتأثیر معنی‌دار روش تدریس جیگساو برپیشرفت تحصیلیو یادداری دانش‌آموزاندردرسجغرافیا درگروه آزمایشی است.ایننتیجهنشاندهندهبرتری و کارآمدیروش تدریس جیگساو درمقابلروشتدریسسنتیاست.
    کلید واژگان
    پیشرفت تحصیلی
    روش تدریس جیگساو
    یادداری
    روش تدریس سنتی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علامه طباطبایی
    دانشجوی دکتری سنجش و اندازه‌گیری دانشگاه علامه طباطبائی
    عضو هیات علمی گروه روانشناسی دانشگاه زنجان
    دانشجوی کارشناسی آموزش ابتدایی مرکز تربیت معلم آیت الله طالقانی

    شاپا
    2717-1329
    2717-1337
    URI
    http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536560.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386616

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب