• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 10, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقش فضیلت سازمانی مدارس در رفتار شهروندی سازمانی معلمان: آزمون اثر مستقیم و اثر غیرمستقیم با میانجیگری رضایت شغلی

    (ندگان)پدیدآور
    عابدی کوشکی, سارازین آبادی, حسن رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    434.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام پژوهش حاضر، آزمون اثر مستقیم و غیر مستقیم فضیلت سازمانی مدارس (با میانجی گری رضایت شغلی) در رفتار شهروندی سازمانی معلمان و پیشنهاد الگویی علّی در ارتباط با آن می‌باشد. جامعه‌ی مورد مطالعه شامل کلیه معلمان مدارس متوسطه نواحی چهارگانه کلانشهر کرج بودند که با روش نمونه گیری خوشه‌ای و جدول کرجسی مورگان تعداد 403 نفر انتخاب شدند. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از حیث روش، توصیفی از نوع همبستگی محسوب می‌شود. برای گردآوری داده‌ها از پرسش نامه‌های استاندارد استفاده شد که همه‌ی آنها از روایی و پایایی مناسبی برخوردار بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از تکنیک تحلیل عاملی تأییدی و مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که فضیلت سازمانی مدارس به‌طور مستقیم، تأثیرگذاری پایین و غیر معناداری بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان دارد. همچنین آزمون الگوی مفروض نشان می‌دهد که فضیلت سازمانی با میانجی گری رضایت شغلی می‌تواند بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان اثرگذار باشد. یافته‌های این پژوهش اهمیت تقویت فضیلت سازمانی مدارس و همچنین رضایت شغلی معلمان را مورد تأکید قرار می‌دهد.
    کلید واژگان
    فضیلت سازمانی
    رفتار شهروندی سازمانی
    رضایت شغلی
    معلم

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی تهران

    شاپا
    2717-1329
    2717-1337
    URI
    http://edu.journals.iau-garmsar.ac.ir/article_536476.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386583

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب