روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع)
(ندگان)پدیدآور
پاک سرشت, محمدجعفررستمینسب, عباسعلیصفایی مقدم, مسعودنوع مدرک
Textعلمی- پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
ائمه اطهار (ع) بر مبنای جهانبینی توحیدی و وحی الهی به ارائه روشهای تربیتی پرداختهاند. آنچه مسلم است این است که بعد از شناخت مسائل تربیتی، مهمترین فعالت تربیتی شناخت روشهای مناسب برای حل و فصل آن مسائل است. شناخت روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع) و به کارگیری روشهای مربوطه، میتوانند کمک بزرگی در پی ریزی یک نظام تربیتی دین محور باشد. لذا در این مقاله سعی شده است تا روش شناسی تربیتی ائمه اطهار (ع) با تحقیق پیرامون مطالب زیر تبیین و ارائه گردد: معنا و مفهوم روش، ضرورت و اهمیت شناخت روشها، چگونگی تولید و طراحی روشها و مبانی شناسایی آنها، ویژگیهای روش شناسی تربیتی، جایگاه ارزشی روشها و روش شناسی در تعلیم و تربیت، نقش انسان در شناخت روشها، انواع روشها، جمعبندی و نتیجهگیری، پیشنهادها و استلزامات تربیتی.
کلید واژگان
جهانبینی توحیدیائمه اطهار (ع)
جایگاه ارزشی روش شناسی تربیتی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2007-11-221386-09-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
استاد بازنشسته، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهوازدانشجوی دکتری، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز
دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران
شاپا
8817-20082588-672X




