• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 17, 3و4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 17, 3و4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی چگونگی ارزشیابی از آموخته‌های دانشجویان کارشناسی ارشد با تأکید بر عامل‌های تأثیرگذار (مورد بررسی: پردیس دانشگاه مازندران)

    (ندگان)پدیدآور
    ایزدی, صمدزمانی, سیده لیلا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    198.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
            هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی چگونگی ارزشیابی از آموخته‌های دانشجویان کارشناسی ارشد با تأکید بر متغیرهای زمینه‌یی‌‌ست که به شیوه‌ی توصیفی- پیمایشی انجام گردیده است. داده‌های مورد نیاز از طریق پرسشنامه‌ی محقق ساخته برای دانشجویان و مصاحبه‌ی نیمه سازمان یافته با اساتید جمع‌آوری شده است. جامعه‌ی آماری این تحقیق شامل دانشجویان دوره‌ی کارشناسی ارشد و اساتید مدرس در این دوره تدریس است. بر اساس نتیجه‌های حاصله، از دیدگاه دانشجویان میزان استفاده از ارزشیابی تکوینی و تنوع روش‌های ارزشیابی پایانی در سطح کارشناسی ارشد در حد متوسط می‌باشد همچنین از دیدگاه دانشجویان برخی از ویژگی‌های زمینه‌یی تأثیرگذار بر نحوه‌ی ارزشیابی اساتید به ترتیب زیر عبارتند از: تخصص اساتید، شرکت در دوره‌های تخصصی و آموزشی، سابقه‌ی تدریس، مرتبه‌ی علمی، محل اخذ مدرک و جنسیت اساتید. نتیجه‌ی مصاحبه با اساتید نیز ضمن تأکید بر اهمیت متغیرهای مذکور در ارزشیابی از آموخته‌های دانشجویان نشان می‌دهد که اساتید استفاده از ارزشیابی تکوینی در دوره‌ی کارشناسی ارشد را مرسوم می‌دانند، اما روش‌های ارزشیابی پایانی را متنوع قلمداد نمی‌کنند. همچنین نتیجه‌ی آزمون ضریب عدم قطعیت در جدول توافقی بیانگر تفاوت نظرهای دانشجویان دختر و پسر در مورد تأثیر جنسیت اساتید بر نحوه‌ی ارزشیابی آنان است و تحلیل واریانس یک راهه نیز بیانگر تأثیر دانشکده‌ی محل تحصیل دانشجویان بر نظرهای آنان در مورد تنوع روش‌های ارزشیابی است.    
    کلید واژگان
    ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
    دانشجویان کارشناسی ارشد
    ارزشیابی تکوینی
    دانشگاه مازندران

    شماره نشریه
    34
    تاریخ نشر
    2011-02-20
    1389-12-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    http://education.scu.ac.ir/article_10296.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386451

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب