• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 18, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 18, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه‌ی عملکرد شناختی، عاطفی و روانی- حرکتی با توجه به ارزشیابی کمی و توصیفی دانش‌آموزان پایه‌ی دوم ابتدایی شهر دزفول

    (ندگان)پدیدآور
    فرزان پور, آزادهبرومند نسب, مسعودصنوبری, محمدطیب طاهر, عبدالامیر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    225.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر مقایسه‌ی عملکرد شناختی، عاطفی و روانی– حرکتی با توجه به ارزشیابی کمی و توصیفی دانش‌آموزان پایه‌ی دوم مدارس ابتدایی شهر دزفول است. جامعه‌ی آماری کلیه‌ی دانش‌آموزان پایه‌ی دوم ابتدایی شهرستان دزفول بود. حجم نمونه شامل 50 کلاس مشمول طرح ارزشیابی توصیفی و 50 کلاس مشمول ارزشیابی کمی است که به صورت تصادفی خوشه‌ای انتخاب شده‌اند. ابزارهای ‌اندازه‌گیری عبارتنداز: 1- آزمون‌های عملکرد تحصیلی ریاضی، علوم و زبان فارسی. 2- ابزارسنجش ویژگی‌های عاطفی شامل: پرسش‌نامه‌ی کیفیت زندگی در مدرسه و پرسشنامه‌ی عکس‌العمل دانش‌آموزان نسبت به کلاس و مدرسه. 3- مقیاس‌های درجه‌بندی علوم و ریاضی برای سنجش ویژگی‌های روانی– حرکتی. در تحلیل داده‌ها از روش آماری آزمون t برای دو گروه مستقل استفاده شده است. نتایج نشان داد که اگر چه دانش‌آموزان مشمول طرح ارزشیابی توصیفی عملکرد بالاتری داشتند؛ ولی در آزمون ریاضی و زبان فارسی تفاوت معنی‌دار نبود. همچنین نمرات طرح توصیفی در متغیرهای عاطفی شامل کیفیت زندگی در مدرسه و عکس‌العمل دانش‌آموزان نسبت به کلاس و مدرسه به طور معنی‌داری با 05/0=α بیشتر از نمرات دانش‌آموزان ارزشیابی کمی بود. در متغیرهای حوزه‌ی روانی- حرکتی عملکرد دانش‌آموزان طرح توصیفی به طور معنی‌داری با 05/0=α بیشتر از دانش‌آموزان ارزشیابی کمی بود.    
    کلید واژگان
    ارزشیابی توصیفی
    ارزشیابی کمی
    حیطه‌ی شناختی
    حیطه‌ی عاطفی
    حیطه‌ی روانی- حرکتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2012-02-20
    1390-12-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    http://education.scu.ac.ir/article_10132.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386439

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب