• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علوم تربیتی
    • دوره 22, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    درس پژوهی، رویکردی نوین در توسعه حرفه‏ ای معلمان

    (ندگان)پدیدآور
    معروفی, یحییکرمی, زهره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    793.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام این پژوهش، دستیابی به تجارب معلمان شرکت کننده در گروه‏ های درس‏ پژوهی مدارس بود. این پژوهش به شیوه کیفی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام شد. داده‏ ها از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند و نمونه‏‏ گیری هدفمند تا رسیدن به نقطه اشباع ادامه یافت. تحلیل نتایج نشان داد از نظر معلمان شرکت کننده، درس پژوهی در سه حوزه دانش، مهارت و نگرش توانسته به توسعه حرفه‎ای آن‏ها کمک کند. دانش شامل: دانش محتوایی، دانش تدریس، و دانش‏ درس‏ پژوهشی؛ مهارت شامل: مهارت‏های فکری، مهارت تدریس، و مهارت درس‏ پژوهی؛ و نگرش شامل: تمایل به همکاری، تمایل به مذاکره، کسب رضایت درونی، و ایجاد انگیزه و علاقه بود. براساس نتایج حاصل از این پژوهش، پیشنهاد می‏شود معلمان از درس‏ پژوهی جهت توسعه حرفه‏ ای خود و حل مسائل فرایند یاددهی‏ یادگیری استفاده کرده و در گروه‏های درس‏ پژوهی مدارس، مشارکت فعال داشته باشند.
    کلید واژگان
    توسعه حرفه‏ای معلمان
    درس ‏پژوهی
    نظریه داده بنیاد

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2015-05-22
    1394-03-01
    ناشر
    دانشگاه شهید چمران اهواز
    Shahid Chamran University of Ahvaz
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشگاه. دکتری برنامه ریزی درسی
    دانشگاه فرهنگیان

    شاپا
    8817-2008
    2588-672X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22055/edu.2017.10347.1044
    http://education.scu.ac.ir/article_13814.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386390

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب