| dc.contributor.author | حکیم زاده, رضوان | fa_IR |
| dc.contributor.author | درانی, کمال | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابوالقاسمی, مهدی | fa_IR |
| dc.contributor.author | نجاتی, فرهاد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T10:40:17Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T10:40:17Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T10:40:17Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T10:40:17Z | |
| dc.date.issued | 2014-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2012-06-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1391-04-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | حکیم زاده, رضوان, درانی, کمال, ابوالقاسمی, مهدی, نجاتی, فرهاد. (1393). بررسی رابطهی احساس تعلق به مدرسه با انگیزهی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی متوسطه نظری شهر اصفهان. علوم تربیتی, 21(1), 151-166. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 8817-2008 | |
| dc.identifier.issn | 2588-672X | |
| dc.identifier.uri | http://education.scu.ac.ir/article_12216.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386336 | |
| dc.description.abstract | هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطهی بین احساس تعلق به مدرسه با انگیزهی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مدارس متوسطه شهر اصفهان میباشد. نمونه مورد مطالعه شامل 423 دانشآموز در مقطع متوسطه شهر اصفهان میباشد که به روش نمونهگیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شداند. برای اندازهگیری احساس تعلق به مدرسه از پرسشنامهی احساس تعلق به مدرسهی بتی و بری (2005) استفاده شده است. روایی این پرسشنامه به وسیلهی متخصصان موضوعی مورد تأیید قرارگرفته و پایایی این پرسشنامه توسط آلفای کرانباخ 92/0 به دست آمده است، برای اندازهگیری انگیزش پیشرفت از پرسشنامه هرمنس (1970) فرم 29 سؤالی استفاده شده است. روایی این پرسشنامه توسط متخصصان مورد تأیید قرار گرفته و پایایی این پرسشنامه در تحقیق حاضر 82/0 به دست آمده است. و برای اندازهگیری عملکرد تحصیلی دانشآموزان از معدل کل آنها استفاده شده است. دادههای پژوهش حاضر توسط همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان مورد تحلیل قرار گرفته است و نتایج پژوهش بیان کنندهی رابطهی قوی بین مؤلفههای احساس تعلق به مدرسه با انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانهای شهر اصفهان میباشد. نتایج حاصله از تحلیل رگرسیونی مبین این است که مؤلفههای ارتباط با مدرسه، احساس رعایت عدالت و احترام در مدرسه و مشارکت در مدرسه دارای قدرت پیشبینی کنندگی انگیزش پیشرفت دانشآموزان مورد بررسی میباشند. همچنین مؤلفههای مشارکت در مدرسه، ارتباط با مدرسه و حمایت معلم پیشبینی کنندهی عملکرد تحصیلی دانشآموزان دبیرستانی شهر اصفهان میباشد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 192 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه شهید چمران اهواز | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Chamran University of Ahvaz | en_US |
| dc.relation.ispartof | علوم تربیتی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Journal of Educational Scinces | en_US |
| dc.subject | احساس تعلق به مدرسه | fa_IR |
| dc.subject | انگیزش پیشرفت | fa_IR |
| dc.subject | عملکرد تحصیلی | fa_IR |
| dc.title | بررسی رابطهی احساس تعلق به مدرسه با انگیزهی پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دورهی متوسطه نظری شهر اصفهان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی- پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه تهران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری برنامهریزی درسی دانشگاه هرمزگان | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 21 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 151 | |
| dc.citation.epage | 166 | |