نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorقنبری, سیروسfa_IR
dc.contributor.authorاسکندری, اصغرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:15Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:15Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:15Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:15Z
dc.date.issued2014-11-22en_US
dc.date.issued1393-09-01fa_IR
dc.date.submitted2014-01-09en_US
dc.date.submitted1392-10-19fa_IR
dc.identifier.citationقنبری, سیروس, اسکندری, اصغر. (1393). روابط ساده و ترکیبی مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در مدارس هیأت امنایی و عادی. علوم تربیتی, 21(2), 207-230. doi: 10.22055/edu.2017.10680.1099fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22055/edu.2017.10680.1099
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_13818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386326
dc.description.abstractچکیده: این پژوهش با هدف بررسی و مقایسۀ رابطۀ بین سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در مدارس ابتدایی هیأت امنایی و عادی استان همدان انجام شد. روش پژوهش از حیث هدف، کاربردی و از حیث شیوۀ جمع آوری داده ها توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه معلمان مدارس ابتدایی استان همدان بود. نمونه آماری پژوهش بر اساس فرمول کوکران 528 نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند.داده های پژوهش از طریق پرسشنامه سازمان یادگیرنده با پایایی 97/0 و پرسشنامه اثربخشی سازمانی با پایایی96/0 جمع آوری و از طریق آزمون های t تک نمونه ای، t مستقل، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه به وسیلۀ نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شد. نتایج پژوهش بیانگر آن بود که وضعیت سازمان یادگیرنده و اثربخشی سازمانی در سطح بالاتر از متوسط است. بین سازمان یادگیرنده و مؤلفه های آن با اثربخشی سازمانی مدارس رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد. به علاوه در مدارس هیأت امنایی، مؤلفه های یادگیری تیمی، سرآمدی شخصی و چشم‌انداز مشترک؛ و در مدارس عادی، ویژگی‌های چشم‌انداز مشترک، تفکر سیستمی، سرآمدی شخصی و یادگیری تیمی بیشترین تأثیر را در پیش‌بینی اثربخشی سازمانی دارند.fa_IR
dc.format.extent248
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22055/edu.2017.10680.1099
dc.subjectاثربخشی سازمانیfa_IR
dc.subjectسازمان یادگیرندهfa_IR
dc.subjectمدارس هیأت امناییfa_IR
dc.subjectمدیریت آموزشیfa_IR
dc.titleروابط ساده و ترکیبی مؤلفه‌های سازمان یادگیرنده با اثربخشی سازمانی در مدارس هیأت امنایی و عادیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سیناfa_IR
dc.citation.volume21
dc.citation.issue2
dc.citation.spage207
dc.citation.epage230


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد