نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorادیب, یوسفfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:40:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:40:09Z
dc.date.available1399-07-09T10:40:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:40:09Z
dc.date.issued2010-08-23en_US
dc.date.issued1389-06-01fa_IR
dc.date.submitted2009-07-24en_US
dc.date.submitted1388-05-02fa_IR
dc.identifier.citationادیب, یوسف. (1389). الگوی بهینه‌ی برنامه‌ی درسی مهارت‌های زندگی برای دوره‌ی ابتدایی. علوم تربیتی, 17(2), 5-36.fa_IR
dc.identifier.issn8817-2008
dc.identifier.issn2588-672X
dc.identifier.urihttp://education.scu.ac.ir/article_10275.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/386297
dc.description.abstract<br />  <br />  <br /> در سال‌های اخیر آموزش مهارت‌های زندگی به دلیل نقش و اهمیت آن در تقویت رفتارهای سازگارانه و مثبت، و آماده کردن افراد برای مواجهه اثرگذار با چالش‌های زندگی از طرف نظام‌های آموزشی رسمی مورد توجه قرار گرفته است. تدوین برنامه‌ی درسی بر اساس یک الگوی متناسب با نیازهای فراگیران و ماهیت موضوع می‌تواند نقش اساسی در تحقق هدف‌های آموزش مهارت‌های زندگی داشته باشد. در این مقاله الگوی بهینه‌ی برنامه‌ی درسی مهارت‌های زندگی برای دوره‌ی ابتدایی معرفی می‌شود. روش انجام تحقیق ترکیبی از روش‌های پیمایشی و تحلیلی- استنتاجی بوده است. به طوری که پس از شناسایی نیازهای آموزشی به صورت پیمایشی، به شیوه‌ی تحلیلی و استنتاجی الگوی موردنظر طراحی شد و اعتبار آن از نظر متخصصان مورد قبول قرار گرفت. نتیجه‌ی مطالعه نشان داد که الگوی بهینه‌ی برنامه‌ی درسی مهارت‌های زندگی برای دوره‌ی ابتدایی از نظر ساختار و سازماندهی محتوا به صورت تلفیقی، از نظر هدف مبتنی بر نیازهای روزمره‌ی دانش‌آموزان، از نظر محتوا روش‌کاری، از نظر راهبردهای تدریس مبتنی بر الگوهای تعامل اجتماعی و رشد ویژگی‌های شخصی، و از نظر ارزشیابی مبتنی بر روش‌های کمی و کیفی بررسی عملکرد دانش‌آموزان می‌باشد.<br />  <br />  <br />  <br /> <br clear="all" /><br />fa_IR
dc.format.extent263
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofعلوم تربیتیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Educational Scincesen_US
dc.subjectمهارت‌های زندگیfa_IR
dc.subjectبرنامه‌ی درسیfa_IR
dc.subjectالگوfa_IR
dc.subjectدوره‌ی ابتداییfa_IR
dc.subjectحل مسألهfa_IR
dc.titleالگوی بهینه‌ی برنامه‌ی درسی مهارت‌های زندگی برای دوره‌ی ابتداییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume17
dc.citation.issue2
dc.citation.spage5
dc.citation.epage36


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد