دوره 19, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی عوامل مرتبط با تمایل مربیان پرورشی به انتقال به حوزهی آموزشی در مدارس متوسطه و راهنمایی استان همدان
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)جابهجایی شغلی یکی از مهمترین دغدغههای مدیریت منابع انسانی در تمامی سازمانها بهخصوص نظامهای آموزشی است. جابهجایی یا ترک شغل معلمان و مربیان آموزش و پرورش، هزینههای مستقیم (استخدام و آموزش و غیره) و غیر مستقیم زیادی ...
-
ارزیابی پایهی سوم مقطع متوسطهی نظری دخترانهی شهر اهواز بر اساس الگوی نظری سیپ از دیدگاه دانشآموزان و دانشآموختگان
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)هدف اصلی این مقاله ارزیابی پایهی سوم مقطع متوسطهی نظری دخترانهی شهر اهواز است. برای انجام این تحقیق از الگوی نظری سیپ CIPP استفاده شده است. جامعهی مورد مطالعه دانشآموزان دختر مراکز پیشدانشگاهی و پایهی سوم شاخهی ...
-
امکانسنجی اجرای پروژهی یادگیری الکترونیکی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)
-
نگرش معلمان ابتدایی شهر سنندج نسبت به ارزشیابی توصیفی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)این مطالعه با هدف بررسی میزان آگاهی و نگرش معلمان ابتدایی راجع به ارزشیابی توصیفی و ابعاد مختلف آن اجرا گردید. جامعهی آماری این پژوهش شامل دو گروه از معلمان شاغل به تدریس در مدارس ابتدایی میباشد. گروه اول شامل 84 نفر ...
-
بینالمللی سازی برنامهی درسی در نظام آموزش عالی ایران: چالشها و راهبردها
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)مطالعهی حاضر چالشها و راهبردهای بینالمللی سازی برنامههای درسی[1] در نظام آموزش عالی ایران را بهطور کیفی، از دیدگاه مدیران و استادان آموزش عالی ایرانی و دانشجویان غیر ایرانی، از طریق انجام 12 مصاحبهی انفرادی و تشکیل ...
-
بررسی قدرت پیشبینی کیفیت تدریس معلم و جو کلاس برای یادگیری ریاضی با واسطهگری باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودنظمدهی در دانشآموزان کلاس پنجم ابتدایی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)
-
مقایسهی اثر روشهای تدریس فارسی معلمان بر افزایش میزان سواد خواندن و درک مطالب درسی دانشآموزان پایهی چهارم ابتدایی شهر تهران
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)این پژوهش بر آن است تا ضمن مقایسهی روشهای تدریس سنتی و فعال، بررسی نماید که کدامیک از الگوهای تدریس کارآیی گروهی، تدریس اعضای گروه، قضاوت عملکرد و الگوی روشنسازی طرز تلقی، تأثیر بیشتری بر افزایش میزان سواد خواندن و درک ...
-
بررسی تطبیقی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم ایران و چند کشور جهان
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)این مقاله بخشی از یک پژوهش کیفی است که با دو روش تطبیقی و توصیفی- تحلیلی به بررسی عنصر هدف در برنامهی درسی آموزش علوم[1] ایران و چند کشور جهان، پرداخته است. بدین منظور اسناد و مدارک مربوط به اهداف آموزش علوم در کشورهای ...
-
طراحی و تدوین الگوی برنامهی یادگیری الکترونیکی املای فارسی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)این تحقیق با هدف طراحی الگوی برنامهی یادگیری الکترونیکی املای فارسی مقطع دبستان و بررسی ویژگیهای عناصر آن انجام پذیرفته است. جهت طراحی الگوی برنامهی یادگیری الکترونیکی املا، الگوی طراحی آموزشی وستون و همکاران انتخاب شد ...
-
تأملی بر روابط فرهنگ بازار و دانشگاه
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2013-02-19)



