دوره 5, شماره 9
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
جستاری در تربیت دینی با تأکید بر روش الگویی در سیره رضوی
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2017-12-22)هدف پژوهش حاضر، نشان دادن مؤلفههای روش الگویی و بررسی ویژگیها و آفات این روش در سیره رضوی است. روش پژوهش، توصیفی ـ تحلیلی با رویکرد استنباطی است. در سیره رضوی شاهد این شیوه از تربیت به اشکال مختلف هستیم؛ به این ترتیب ...
-
رابطه حمایت اجتماعی و شادکامی با دینداری
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2017-12-22)هدف پژوهش حاضر، رابطه حمایت اجتماعی و شادکامی با دینداری در دانشآموزان دوره متوسطه است. برای دستیابی به این هدف از روش پژوهش توصیفی ـ همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانشآموزان پسر و دختر دوره ...
-
مطالعه مؤلفههای سرمایه اجتماعی اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2017-12-22)هدف پژوهش حاضر، مطالعه مؤلفههای سرمایه اجتماعی ـ اسلامی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. پژوهش از نوع ترکیبی اکتشافی ـ طبقهای و تهیه شده با هر دو روش کمی و کیفی است. جامعه آماری پژوهش نیز مجموعه آیات و روایات و سند ...
-
سلام در آموزه های اسلامی و پیامدهای تربیتی آن
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2017-12-22)هدف پژوهش حاضر، تبیین جایگاه «سلام» در آموزه های اسلامی و پیامدهای تربیتی آن است. روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی است و گردآوری دادهها بر اساس فرمهای فیشبرداری از منابع موجود و مرتبط انجام شده و در ادامه با شیوههای کیفی، ...
-
دلالتهای نظریه «فطرت» در نظام تربیتی اسلام
(دانشگاه امام صادق (ع) - پردیس خواهرانThe Women's College of the Imam Sadiq University, 2017-12-22)هدف پژوهش حاضر، استخراج دلالتهایی از نظریه فطرت در نظام تربیتی اسلام است؛ چرا که یکی از ضرورتهای مهم برای نظریهسازی اسلامی در حوزه تربیت، نظریهپردازی بر اساس مبانی اسلامی است. نظریه «فطرت» یکی از نظریههای کلان ...



