• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 6, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Pathological Study of the Curriculum Renewal Process (CRP) Based on Education for Sustainable Development (ESD) Strategic Approach at Shiraz University

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی, مهدیمرزوقی, رحمت اللهترک زاده, حعفرسلیمی, قاسمقاسمیان دستجردی, آنا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.075 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    Recently, sustainability has emerged as a core context for 21st Century living, to maintain or improve our quality of life without compromising the ability of future generations to meet their own.  This has led to the sustainable development as a basis for overcoming the environmental challenges. The purpose of this research is a pathology study of the curriculum renewal process based on education for the sustainable development strategic approach at Shiraz University for undergraduate courses. The research tools were designed following the Helix model (Desha & Hargroves, 2011) for Rapid Curriculum Renewal. After assessing its validity and reliability, the samples were distributed among the individuals and the final data were analyzed by mean and standard deviations of descriptive statistics method. The statistical population consists of members of the curriculum development council at Shiraz University. Using purposeful sampling method, 54 people were selected as members of the analytical sample. The results showed that in the ‘prepare' stage of the curriculum renewal process at Shiraz University, the mean of element ‘identify graduate attributes', in the ‘explore' stage of the mentioned process , the mean of elements ‘ identify graduate attributes' and continually monitor and evaluate, in the ‘test &pilot' stage of the process, the mean of elements ‘ identify graduate attributes', ‘continually monitor and evaluate' and ‘implement program', and in the ‘integrate' stage of the process the mean of elements ‘identify graduate attributes', ‘ continually monitor and evaluate' and collaborate Internally and externally, were lower than the standard mean and were considered as some defects.
    کلید واژگان
    .Sustainable Development
    Curriculum Renewal Process
    Rapid Curriculum Renewal
    Education For Sustainable Development

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز
    گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز
    گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز
    گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، دانشگاه شیراز
    دانشگاه شیراز

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_4964.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385996

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب