نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorویسی, هادیfa_IR
dc.contributor.authorقربانی, شیواfa_IR
dc.contributor.authorعسکری فرد, شهروزfa_IR
dc.contributor.authorلیاقتی, هومانfa_IR
dc.contributor.authorفلسفی, پیمانfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T10:39:06Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T10:39:06Z
dc.date.available1399-07-09T10:39:06Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T10:39:06Z
dc.date.issued2017-05-22en_US
dc.date.issued1396-03-01fa_IR
dc.date.submitted2017-06-18en_US
dc.date.submitted1396-03-28fa_IR
dc.identifier.citationویسی, هادی, قربانی, شیوا, عسکری فرد, شهروز, لیاقتی, هومان, فلسفی, پیمان. (1396). ارزیابی وضعیت سواد کشاورزی پایدار کارشناسان کشاورزی: مطالعه موردی استان‌های تهران و البرز. فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار, 5(3), 23-37.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3057
dc.identifier.issn2538-5984
dc.identifier.urihttp://ee.journals.pnu.ac.ir/article_3766.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385946
dc.description.abstractاین مطالعه با هدف ارزشیابی سطح سواد کشاورزی پایدار کارشناسان (دانش، نگرش، حساسیت و نگرانی) و ارزیابی اثرات متغیرهای اقتصادی- اجتماعی (جنسیت، سطح سواد، تجربه و منبع اطلاعاتی) بر آن انجام شد. 180 نفر از کارشناسان کشاورزی در استان تهران و البرز با استفاده از پرسشنامه‌ای شامل چهار بخش: دانش (17 گزینه)، نگرش (10 گزینه)، حساسیت (18 گزینه) و نگرانی (19 گزینه) مورد پرسش قرار گرفتند. این کارشناسان، سابقه شرکت در دوره‌های آموزشی کشاورزی پایدار را داشتند. تحلیل داده‌ها نشان داد که کارشناسان، نگرش، حساسیت و نگرانی بالایی نسبت به پایداری کشاورزی داشتند، درحالی‌که سطح دانش کشاورزی پایداری، متوسطی داشتند. به منظور بررسی اثرات متغیرهای اجتماعی- اقتصادی بر سطح سواد، شش آزمون تحلیل فاکتوریل یک‌طرفه انجام شد. نتایج نشان داد که جنسیت بر میزان نگرانی نسبت به پایداری کشاورزی و سطح سواد و تجربه کاری نیز بر دانش و نگرانی نسبت به پایداری کشاورزی، اثر معنی‌داری دارند. نتایج همچنین نشان داد که کارگاه‌های آموزشی و رسانه‌ها، اثرات معنی‌داری بر سطح سواد کشاورزی پایدار کارشناسان داشتند. بر اساس این نتایج، چارچوبی برای برنامه­ریزی باهدف توسعه سواد کشاورزی پایدار پیشنهاد شد.fa_IR
dc.format.extent840
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه پیام نورfa_IR
dc.publisherPayame Noor Universityen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدارfa_IR
dc.relation.ispartofEnvironmental Education and Sustainable Developmenten_US
dc.subjectسوادکشاورزی پایدارfa_IR
dc.subjectدانشfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectحساسیتfa_IR
dc.subjectنگرانیfa_IR
dc.titleارزیابی وضعیت سواد کشاورزی پایدار کارشناسان کشاورزی: مطالعه موردی استان‌های تهران و البرزfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول هسته پژوهشی آموزش برای توسعه پایدار محیط زیستی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده علوم محیطی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentپژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار پژوهشکده علوم محیطی، دانشگاه شهید بهشتیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیات علمی موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد کشاورزیfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue3
dc.citation.spage23
dc.citation.epage37


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد