• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آموزش برای توسعه پایدار، مدرسه پایدار

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, داریوشعنایتی, اشرف السادات
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    166.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به دنبال برگزاری کنفرانس زمین در سال 1992 و تهیه دستور کار 21 و فصل 36 آن که به مقوله برنامه آموزش محیط‌زیست و آموزش برای توسعه پایدار، پرداخته است. با توجه به 4 مؤلفه اصلی این فصل که همگی دلالت بر پایداری آموزش دارد و نیز به منظور اینکه هم اکنون در دهه آموزش برای توسعه پایدار قرار داریم، تمامی کشورها سعی در طراحی و پیشنهاد روش‌هایی در خصوص پایداری آموزش نموده‌اند و در نهایت همه بالاتفاق به موضوع "آموزش توسعه پایدار در مدرسه بعنوان یک کل" رسیده‌اند که این رهیافت دلالت بر اجرای آموخته‌ها به منظور کاهش شکاف بین ارزش‌ها در عمل و واقعیت از طریق تلفیق برنامه‌های آموزشی رسمی و غیررسمی دارد. در رهیافت "مدرسه به عنوان یک کل" که در عمل مدرسه پایدار می‌باشد، می‌بایست چارچوبی برای مدرسه پایدار با تأکید بر ابعاد و شاخص‌های آن در نظر گرفت که در این مقاله بطور کامل این موارد شرح داده شده است. در انتها نتیجه گرفته شد که آموزش برای توسعه پایدار در مدارس در مرحله آگاه سازی است به طوری که مدیران ضرورت آن را درک کرده‌اند اما برای اجرای آن چارچوبی مشخصی وجود ندارند.
    کلید واژگان
    آموزش- توسعه پایدار- محیط زیست- مدرسه پایدار
    آموزش محیط زیست در نظام های رسمی و غیررسمی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-11-21
    1391-09-01
    ناشر
    دانشگاه پیام نور
    Payame Noor University
    سازمان پدید آورنده
    مدیر بخش تحقیقات اقتصادی اجتماعی موسسه تحقیقات شیلات
    دانشجوی کارشناسی ارشد رشته آموزش محیط زیست، دانشگاه پیام نور واحد ری

    شاپا
    2322-3057
    2538-5984
    URI
    http://ee.journals.pnu.ac.ir/article_151.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385892

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب