مرور دوره 8, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 9 از 9
-
بررسی تطبیقی آموزش محیطزیست در برنامهدرسی دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)هدف این پژوهش، بررسی تطبیقی آموزش محیطزیست در برنامهدرسی دوره ابتدایی ایران با برنامه درسی کشورهای منتخب، بر اساس چهارعنصر هدف، محتوا، روشهای تدریس و شیوه های ارزشیابی بود. این پژوهش کیفی و از نوع پژوهش تطبیقی است ...
-
بررسی وضعیت تولیدات علمی ایران در حوزه محیطزیست در بین سالهای 2008-2017 و مقایسه آن با کشورهای خاورمیانه
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)هدف این پژوهش، شناخت وضعیت ایران به لحاظ تولیدات علمی از بعد کمی و کیفی و مقایسه آن با کشورهای خاورمیانه بهمنظور آگاهی از جایگاه ایران و کمک به تصمیمگیری در سیاستگذاریها در حوزه محیطزیست است. پژوهش حاضر با رویکرد علم ...
-
تحلیل توصیفی - استنباطی محتوای کتاب درسی «انسان و محیطزیست» از جنبه درونی
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)کتاب «انسان و محیطزیست» بر پایه رویکرد عام برنامه درسی (شکوفایی فطرت الهی) و با توجه به عناصر پنجگانه (علم، تفکر، ایمان، اخلاق و عمل) در چهار پهنه (خود، خلق، خلقت و خالق متعال) برای تدریس در سال یازدهم کلیه ...
-
تحلیل رفتار محیطزیستی کشاورزان و عوامل مؤثر بر آن در شهرستان قروه
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)هدف اصلی این تحقیق کاربردی، تبیین رفتار محیطزیستی کشاورزان شهرستان قروه در استان کردستان و عوامل مؤثر بر آن میباشد. اطلاعات موردنیاز پژوهش، با روش پیمایشی و با استفاده از ابزار پرسشنامه گردآوری شدند. دادههای گردآوریشده ...
-
طراحی الگوی دانشگاه سبز برای دانشگاه فرهنگیان ایران
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)هدف این پژوهش طراحی الگوی دانشگاه سبز برای دانشگاه فرهنگیان بوده است. رویکرد پژوهش کیفی، روش پژوهش «مطالعه موردی» بوده و ابزارهای گرداوری دادهها در این پژوهش شامل؛ مشاهده مستقیم، مصاحبه (نیمه ساختاریافته) در قالب گروه ...
-
طراحی مدل مدارس پایدار در راستای توسعه شهرهای پایدار مبتنی بر فرایند تحلیل شبکهای (ANP)
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)با توجه به اینکه حساسیت جوامع درباره چالشهای پایداری و گسترش آن در حال افزایش است، توسعه شهرهای پایدار بهعنوان چالش دیگری توسعه یافته است در این میان همواره آموزش بهعنوان یکی از ابزارهای توسعه پایداری مطرح میگردد. در ...
-
عوامل مؤثر بر رفتار محیطزیستی شالیکاران شهرستان ساری به منظور پایداری شالیکاری
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)انسان بدون هیچگونه تغییر در تفکر و رفتار نمیتواند مشکلات محیطزیستی خود را حل کند. تحقیق حاضر به منظور بررسی عوامل مؤثر بر رفتار محیطزیستی شالیکاران شهرستان ساری به منظور پایداری شالیکاری صورت گرفته است. مطالعه حاضر از ...
-
مطالعه سطح نگرش زیستمحور دانشآموزان دبیرستانی در شهر تهران
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)امروزه مسائل محیطزیستی ریشههای اجتماعی دارند و بنابراین شناخت نگرشهای افراد در مورد محیطزیست، مهم است. در این راستا، این پژوهش با هدف بررسی عوامل مرتبط با نگرش زیستمحور در بین دانشآموزان دبیرستانی انجام شد. جامعهی ...
-
مقایسه میزان آگاهی والدین، دانشآموزان و معلمان ابتدایی درباره بعد محیطزیستی توسعه پایدار
(دانشگاه پیام نورPayame Noor University, 2020-02-20)هدف پژوهش، شناسایی میزان آگاهی والدین، دانشآموزان و معلمان مدارس دوره دوم ابتدایی شهرستان نهاوند درباره بعد محیطزیستی توسعه پایدار و تفاوت بین آنها است. پژوهش، ازنظر هدف کاربردی و روش پژوهش آمیخته (کمی و کیفی) بود. ...



