• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 5, Issue 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    From Fancy to Feminist Frenzy Fight: An Ideational Grammatical Metaphor of Charlotte Perkins Gilman’s ‘The Yellow Wallpaper’

    (ندگان)پدیدآور
    Salayo, JulandMacam, April
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    630.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study explores the relationship between the story and the author's personal life encounters. Specifically, it aims to construe the linguistic choices in Charlotte Perkins Gilman's The Yellow Wallpaper, which highlights the discriminatory factors that worsen the woman's plights and struggles specifically shown by masculine dominance, feminine poor role positioning, oppression, and marginalization. Considering these issues, the current study aims to describe the author's experience of the world, what's inside her, and around her. Results show that the text has 629 transitivity processes, with relational as the dominant process type by the inanimate characters which effectively describes the kind of environment which shapes a clear conflict against her milieu.  Among the participant roles and circumstances, carrier, and location show their dominance, respectively.  An in-depth analysis using the transitivity system unveils the author's connectivity to her own life presented through literary metaphors.  The paper further proves that literature can be taught using linguistic approaches.
    کلید واژگان
    Transitivity Processes
    Systemic Functional Grammar
    Women Empowerment
    Gender Role Positioning

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-07-01
    1399-04-11
    ناشر
    Sheikhbahaee University Press
    دانشگاه شیخ بهایی
    سازمان پدید آورنده
    Senior High School Department, University of Santo Tomas, Manila, Philippines
    Trece Martires City Senior High School, Trece Martires City, Cavite, Philippines

    شاپا
    2645-3592
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/efl.2020.231889.1042
    http://efl.shbu.ac.ir/article_109507.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385831

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب