• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of Foreign Language Teaching and Translation Studies
    • Volume 1, Issue 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Objective Assessment of Oral Presentations and EFL Learners’ Speaking Development

    (ندگان)پدیدآور
    Mazdayasna, Golnar
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    602.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    Original Article
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    A longitudinal study was planned, and a scale was suggested for assessing EFL learners' oral presentations. The scale had three major evaluation components: `Preparation', `Organization', and `Presentation'. The students were informed about the rating scale against which their performances would be evaluated. Throughout the course each student had five performances on different occasions.The results of the study indicated that: (a) significant improvement was observed in the learners' performances, (b) ANOVA results indicated that the five performances were significantly different, (c) there were high correlations between each paired performances, and (d) the rating scale was a reliable and consistent measure by means of which the instructor could assess the student's speaking ability.
    کلید واژگان
    Oral presentation
    Speaking Skill
    EFL learners
    Objective assessment
    Rating Scale

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-04-01
    1391-01-13
    ناشر
    Sheikhbahaee University Press
    دانشگاه شیخ بهایی
    سازمان پدید آورنده
    Yazd University

    شاپا
    2645-3592
    URI
    https://dx.doi.org/10.22034/efl.2012.79159
    http://efl.shbu.ac.ir/article_79159.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/385791

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب