• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات انگلیسی
    • Journal of English Language Teaching and Learning
    • Volume 8, Issue 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Effect of Cognitive Factors of Rhetorically Different Listening Tasks on L2 Listening Quality of Iranian Advanced EFL Learners

    (ندگان)پدیدآور
    Khomeijani Farahani, AliakbarAhmadi Shirazi, MasoumehMousavi, AhmadArizavi, Saleh
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    Research Paper
    زبان مدرک
    English
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    This study examined the effect of two different authentic topic-familiar rhetorical L2 listening tasks (expository and argumentative) differing in reasoning demand on the listening comprehension scores of a number of Iranian EFL advanced learners. Sixty homogeneous advanced learners were recruited based on their performance on an English Language Proficiency test (Fowler & Coe, 1976). Then they took a researcher-made test of the two rhetorical listening tasks. The results showed statistically insignificant effect of topic-familiar rhetorical listening tasks on the participants' listening scores. However, learners' performance on familiar expository tasks was statistically, though not meaningfully, better than their counterparts' performance on the argumentative tasks. It was also shown that general, vague topic familiarity cannot exclusively help affect listening quality, but it seems different rhetorical listening tasks would expose more cognitive and linguistic complexity demands on the participants' performance. The main implication would be that Iranian advanced language learners need more precise instruction on different rhetorical tasks in conjunction with elaborated social and cultural background knowledge of topics. In addition, participants' general proficiency level should be cautiously construed as their proficiency in listening skill, too.
    کلید واژگان
    Cognitive Complexity
    Authenticity
    Rhetorical Tasks
    Topic Familiarity
    EFL Context

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2016-12-01
    1395-09-11
    ناشر
    University of Tabriz
    دانشگاه تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار اموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران
    استادیار اموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران
    استادیار اموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری اموزش زبان انگلیسی، دانشگاه چمران اهواز

    شاپا
    2251-7995
    2676-6876
    URI
    https://elt.tabrizu.ac.ir/article_5502.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/382581

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب